دستور العمل مناسب برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

تغذیه قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای بازیگران هالیوود است. تغذیه قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و سالم ماندن است. تغذیه قلیایی با مصرف بسیاری از غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی به کاهش وزن و تعادل مطلوب بدن کمک می کند.

تغذیه قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، اسید بدن کمتر ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی تغذیه قلیایی برای کاهش وزن است.

جی! تغذیه قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را مقایسه می کند. یکی از مهمترین چیزهایی که بدن به طور مداوم در تعادل ذخیره می کند ، سطح اسیدها و قلیاها است که با pH اندازه گیری می شود. pH خون بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم تأثیر مستقیم دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً تعدادی بیماری را به شما نشان می دهد.

سطح صحیح pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی باشد ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. pH طبیعی خون 7.365 است که کمی از حالت خنثی به قلیایی می رسد. اما اگر این عدد کمتر از 7 220 220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیایی بودن pH خون

هنگامی که سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، فشار خون بالا ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

تغذیه قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتریها و سلولهای سرطانی به راحتی در بدن اسیدی رشد می کنند و نمی توانند در محیط قلیایی زنده بمانند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را از انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن را قادر می سازد تا با بیماری ها و میکروب های مختلف مبارزه کند. غذاهای قلیایی به دلیل مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی اکسیدان و همچنین تغییر بدن ، همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

غذای قلیایی از بازگشت معده و مری و اسید سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این تغذیه برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • به سلامت قلب کمک کنید

غذاهای قلیایی حاوی میوه ها و سبزیجات زیادی هستند که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهید

تغذیه قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را نخواهد داشت. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و بسیاری از غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

غذاهای قلیایی حاوی میوه ها و سبزیجات تازه هستند و استفاده از این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. تغذیه قلیایی همچنین در دفع سموم از بدن و جلوگیری از تجمع سموم در بدن نقش دارد. مواد زائد می تواند مفاصل را مسدود کرده و همچنین سطح متابولیسم را که منجر به افزایش وزن می شود ، کاهش دهد.

غذاهایی که قلیایی ، اسیدی و خنثی هستند

غذاهای قلیایی غذاهایی غنی از کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، زردآلو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر وزن بدن را متعادل کرده و با افزایش سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و pH آووکادو 7 است.

سبزیجات: فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ سبزیجاتی هستند که تعادل را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، انواع دانه ها

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 است و فقط آب تصفیه شده برای نوشیدن خوب است. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما همچنان گزینه ای بهتر از آب لوله کشی یا آب تمیز بطری است. افزودن لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند تعادل را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که pH خون را تمیز می کنند و برای سلامتی بسیار خطرناک هستند.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، محصولات جو و گندم ، آجیل ، گردو ، ماکارونی و الکل

قدرت

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند. این به این دلیل است که آنها در بدن اسید تشکیل می دهند.

هنگامی که سیستم خونی شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) را از استخوان ها برای کنترل سطح pH جذب می کند ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ دار قلیایی است.

غذای خنثی

کربوهیدرات های طبیعی ، قندها و چربی ها

اخرین حرف

یکی از بهترین مراقبت های تغذیه ای قلیایی برای کاهش وزن ، مصرف میوه ها و غذاهای سالم است که در کنار کمک به کاهش وزن ، منجر به سلامتی بیشتر می شود.

برخی از رفتارهای اسیدی می توانند مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف کافئین ، سوء مصرف مواد ، افسردگی ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، مصرف بیش از حد حیوانات ، مصرف زیاد محصولات آرایشی ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگ خوراکی و همه مواد نگهدارنده برای سلامتی خطرناک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *