در هر زمان با معده و چربی خداحافظی کنید


چربی معده و بروز آن علل مختلفی دارد ، از جمله تغذیه نامناسب ، عدم تحرک و استرس. بهبود تغذیه ، افزایش فعالیت ، کاهش استرس و ایجاد سایر تغییرات در شیوه زندگی همه عواملی هستند که می توانند به از بین بردن چربی شکم کمک کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید سریع نتیجه بگیرید یا هیچ یک از روش های بالا بر شما تأثیر نگذاشته است ، ما بهترین و غیر تهاجمی ترین روش ها را به شما اطلاع می دهیم.
Slim Fit و Derm-Up دستگاه هایی هستند که بدون نیاز به جراحی و دارو ، چربی دور شکم و باسن را برای مدت کوتاهی و به طور کاملاً غیر تهاجمی می سوزانند.

دو نوع چربی شکمی و دنده ای وجود دارد:

چربی احشایی: نوعی چربی است که اندام های داخلی را احاطه کرده است.
روغن پوست: نوعی چربی است که در زیر پوست تجمع می یابد.

تأثیر روغن احشایی بیشتر از چربی پوست است. افراد می توانند تغییرات زیادی در شیوه زندگی و تغذیه خود ایجاد کنند که به از بین بردن چربی شکم کمک می کند.

چرا چربی شکم خطرناک است؟

چربی معده

چاقی یکی از مهمترین علل بیماریهای مختلف است. چربی زیاد در اطراف معده می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش دهد ، از جمله: بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، آسم ، سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ ، آلزایمر و سایر بیماری ها مانند زوال عقل ، آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی ، بیماری های کبدی ، پوکی استخوان

علت چربی شکم و دنده چیست؟

عوامل مختلفی باعث ایجاد چربی شکمی می شوند که مهمترین علت چربی شکم و دنده است.

1. نوشیدن زیاد الکل

مصرف زیاد الکل می تواند منجر به بسیاری از بیماری های جسمی از جمله بیماری کبد و التهاب شود.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان در این زمینه نشان داده است که مصرف زیاد الکل باعث افزایش چربی شکم و در نتیجه افزایش کمر و شکم در مردان می شود.

الکل سلول های تنظیم کننده اشتها در مغز را تحریک می کند ، باعث گرسنگی می شود و کالری بیشتری ایجاد می کند. علاوه بر این ، نوشیدنی های الکلی دارای کالری بالا و قندهای اضافی هستند که وزن شما را افزایش می دهند.

2. افسردگی

هورمون استروئیدی به نام کورتیزول به کنترل بدن و مقابله با استرس کمک می کند. هنگامی که فردی در خطر است یا تحت فشار است ، بدن هورمون کورتیزول را آزاد می کند که بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد.

اکثر مردم هنگام استرس شروع به غذا خوردن می کنند و کورتیزول به حفظ کالری اضافی در نزدیک معده و سایر قسمت های بدن کمک می کند.

3. ژنتیک

برخی شواهد نشان می دهد که ژن های انسان در افزایش وزن نقش دارند. دانشمندان معتقدند که ژنتیک می تواند بر رفتار ، متابولیسم و ​​خطر بیماریهای مرتبط با چاقی تأثیر بگذارد. عوامل محیطی و رفتاری نیز در احتمال چاقی نقش دارند.

در حالی که ژنتیک عامل چربی شکم و چاقی است ، می توانید از روش های غیر تهاجمی با دستگاه های نازک و نازک برای رسیدن به وزن یکسان استفاده کنید. اساس این دو دستگاه قدرت گرمایش با فرکانس رادیویی است و فرآیند سوزاندن و برداشتن چربی های شکم و دنده را به صورت کاملاً غیر تهاجمی انجام می دهد.

4. سوء تغذیه

غذاهای شیرین مانند کیک و شیرینی و نوشابه مانند نوشابه و آب میوه می توانند باعث افزایش وزن ، کاهش متابولیسم و ​​کاهش توانایی چربی سوزی شوند.

کمبود پروتئین و رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا نیز بر وزن تأثیر می گذارد. پروتئین به فرد کمک می کند دوباره احساس سیری کند و افرادی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی خود دارند معمولاً بیشتر غذا می خورند.

چربی های ترانس عمدتا باعث التهاب و در نتیجه چاقی می شوند. چربی های ترانس در بسیاری از غذاها و همچنین فست فودها و کیک ها و بیسکویت ها یافت می شود.

انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که به جای چربی های ترانس از غلات کامل ، چربی های چند غیراشباع و تک غیراشباع بخورند.

تاثیر پرخوری بر چربی معده

5. کمبود خواب

بین افزایش وزن و کم خوابی ارتباط وجود دارد که منجر به افزایش چربی شکم می شود. خواب ضعیف و کیفیت پایین خواب از عوامل مهم در افزایش چربی شکم و دنده است. نداشتن خواب کافی منجر به عادات بد در غذا خوردن یا پرخوری احساسی می شود.

6. سیگار کشیدن

مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور مستقیم چربی معده را افزایش نمی دهد ، اما یکی از عوامل محرک است.

مطالعات نشان داده اند که در حالی که چربی شکمی در افراد سیگاری و غیر سیگاری رایج است ، در افراد سیگاری شایع تر است.

7. برخی از شرایط پزشکی

سایر بیماریها یا شرایطی که تشخیص داده نشده یا درمان نشده اند ، مانند کم کاری تیروئید ، متابولیسم بدن را کند کرده و سوزاندن کالری اضافی را سخت تر می کند.

8. عدم نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. آب یک نوشیدنی عالی است ، با این حال اکثر مردم نوشیدنی های شیرین ، چای و آب میوه ترجیح می دهند.

کالری و قند موجود در نوشیدنی های شیرین به بدن اضافه شده و می تواند چربی شکم را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد نوشیدنی های قندی منجر به افزایش وزن به ویژه در معده می شود ، در حالی که نوشیدن آب به حذف چربی شکم کمک می کند.

آنچه مهم است این واقعیت است که کالری موجود در نوشیدنی ها غذاهای قوی را تغییر نمی دهد و شما را سیر نمی کند ، بنابراین می توانید از نوشیدنی های پر قند و پرکالری استفاده کنید.

بنابراین ، به جای نوشیدن نوشیدنی های شیرین ، آب میوه ها و نوشیدنی های مختلف ، توصیه می شود آب ساده یا چای بدون قند بنوشید.

9 ناتوانی در کار

اگر کالری بیشتری نسبت به سوزاندن خود بسوزانید ، افزایش وزن رخ می دهد. غیر فعال بودن باعث کاهش چربی زیاد می شود و چربی معده و دنده به مرور زمان افزایش می یابد.

تاثیر اختلال عملکرد چربی معده

10. از کربوهیدراتهای ساده استفاده کنید و از کربوهیدراتهای پیچیده استفاده نکنید

بهتر است مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید ، ماکارونی و برنج سفید را کاهش دهید و در عوض از کربوهیدراتهای پیچیده مانند سیب زمینی شیرین ، لوبیا ، جو و برنج قهوه ای استفاده کنید و از این نوع کربوهیدراتها برای از بین بردن چربی معده استفاده کنید. آن کمک می کند.

برخلاف کربوهیدراتهای تصفیه شده که باعث احساس گرسنگی می شوید ، کربوهیدراتهای سفت به سیری شما کمک می کند و باعث می شود کمتر غذا بخورید. کربوهیدرات ها به دلیل محتوای فیبر بالا خیلی سریع تجزیه می شوند. مطالعات نشان داده است که انتخاب غذاهای پر فیبر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

11. بی توجهی به غذایی که می خورید

تمرکز بر غذا و تمرکز بیشتر بر احساسی که هنگام غذا خوردن به شما کمک می کند وزن بیشتری را کاهش دهید.

غذا خوردن با ذهن یک تمرین است که به شما کمک می کند تا بر عادات غذایی خود کنترل بیشتری داشته باشید و در نتیجه کالری کمتری دریافت کنید. به این ترتیب ، شما بیشتر روی گرسنگی و سیری خود تمرکز می کنید ، کمتر سریع غذا می خورید و حواس شما پرت می شود و تاثیر غذا را بر ذهن و سلامت خود می فهمید. خوردن با ذهن به حفظ سلامت جسمی و روحی شما کمک می کند و بهترین راه برای کاهش وزن است.

12. عدم انتخاب ورزش مناسب

انتخاب یک بازی سرگرم کننده خوب کار سختی است. خوشبختانه پیلاتس تا حد زیادی از ضربه زیاد ، قدرت زیاد و بارهای سنگین ماهیچه ها و استخوان ها جلوگیری می کند.

انجام روزانه پیلاتس می تواند به کاهش وزن و کاهش دور کمر کمک کند. شما می توانید تمرینات پیلاتس را با توجه به میزان آمادگی خود انتخاب کنید ، همچنین پیلاتس برای همه سنین مناسب است.

سبک زندگی چربی شکم را کاهش می دهد

انتخاب عادات خوب به حذف چربی کمک می کند و همچنین از تشکیل مجدد آنها جلوگیری می کند. پزشکان توصیه می کنند که هفته ای نیم کیلو وزن کم کنید تا به آرامی و به طور مداوم وزن خود را کاهش دهید.

تغییر در تغذیه و کنترل میزان غذایی که می خورید با تمرینات و فعالیت های چربی سوزی اضافی برای از بین بردن چربی شکم و اطراف باسن همراه است.

غذاها و میان وعده های گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات برگ دار و غلات کامل بدون کالری و چربی اضافی ، مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کنند.

منابع پروتئینی خام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، غذاهایی مانند تخم مرغ ، ماهی و طیور.

لوبیا و حبوبات به سیر ماندن کمک می کنند و کالری دریافتی روزانه را سریعتر کاهش می دهند.

مصرف روزانه سدیم باید کمتر از 2300 میلی گرم باشد. کاهش مصرف سدیم نه تنها خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد ، بلکه مانع از ورود آب به زیر پوست و افزایش چربی شکم می شود.

با رعایت این نکات ، همراه با تغییرات داخلی بدن ، می توانید در ظاهر خود نیز تغییراتی ایجاد کنید.

برای جلوگیری از چربی معده و دنده باید چه کنیم؟

هرگز صبحانه را حذف نکنید. نخوردن صبحانه منجر به انتخاب غذاهای ناسالم در طول روز و حتی چاقی در طول زمان می شود. علاوه بر این ، خوردن صبحانه متابولیسم بدن را آغاز می کند و در نتیجه در طول روز غذای کمتری می خورید. روز خود را با یک صبحانه سالم با کربوهیدرات و پروتئین شروع کنید تا شما را کامل نگه دارد.

برای ناهار غذاهای کم کالری انتخاب کنید. پروتئین و غلات کامل انتخاب خوبی برای ناهار است. توصیه می کنیم ناهار خود را با سالاد میوه یا سبزی بخورید. بهتر است بیشتر مرغ و ماهی بخورید.

آخرین وعده غذایی روز ، شام ، بسیار مهم است. متابولیسم بدن به آرامی از عصر تا روز کند می شود ، بنابراین خوردن غذای کمتر برای شام اهمیت بیشتری دارد.

میان وعده ها نیز بسیار مهم هستند. میان وعده ها به حفظ متابولیسم و ​​رفع گرسنگی کمک می کنند. میان وعده های سالم شامل میوه ها و سبزیجاتی است که همگی کالری و آب کمی دارند.

چگونه می توان چربی شکم را از بین برد؟

گاهی از جراحی پلاستیک برای کاهش چربی در نواحی خاصی از بدن استفاده می شود. یکی از این جراحی ها لیپوساکشن نام دارد.

در روش لیپوساکشن ، جراح ماده ای را به ناحیه مورد نظر مانند ران تزریق می کند تا سلول های چربی تخلیه شوند. سلولهای چربی با استفاده از مکش خلاء از بدن خارج می شوند.

تزریق چربی یک راه حل برای کل بدن نیست. این روش تنها چند قسمت را شامل می شود ، علاوه بر این ، بدون تغییر در شیوه زندگی ، احتمال عود سلول های چربی وجود دارد. این روش فقط برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند توصیه می شود.

سایر مراحل کاهش وزن در بزرگسالان نیز وجود دارد. مانند جراحی بای پس معده یا بای پس معده که برای افرادی که اضافه وزن دارند و تجمع چربی در ناحیه شکم و محیط اطراف دارند مناسب است. اگر اضافه وزن دارید و چربی زیادی در ناحیه شکم و باسن شما جمع شده است ، چنین روش هایی م thanثرتر از لیپوساکشن خواهد بود.

اما همه این فرایندها پیامدهای زیادی دارد. تصمیم برای انجام عمل جراحی پلاستیک برای کاهش شکم و باسن یک امر بسیار شخصی است ، اما قبل از هرگونه تصمیمی ، توصیه می شود روش های مختلف را بدانید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

مشکلات مربوط به لیپوساکشن برای از بین بردن چربی شکم و دنده عبارتند از:

خطرات بیهوشی

صدمه

تغییرات در حساسیت پوست که می تواند ادامه یابد

آسیب به ساختارهای عمیق پوست ، مانند شریان ها ، عروق خونی ، ماهیچه ها ، ریه ها و اندام های داخلی شکم

ترومبوز ورید عمقی ، پیامدهای قلبی و عروقی و ریوی

تجمع آب

عفونت ها

نیاز به بررسی مجدد با عمل جراحی دارد

ادامه التهاب

به آرامی زخم را خوب کنید

جوانسازی پوست و افزایش سلولیت

· اعتماد به نفس

خطوط غیر معمول یا عجیب و غریب

تغییر رنگ غیر معمول

در واقع ، همه این عوارض جانبی و خطرات احتمالی قبل از انجام هرگونه روش مورد بحث قرار می گیرد.

چربی های شکم و دنده را با وسایل مداری بردارید
تناسب اندام و درم بالا

دستگاههای DermUp و SlimFit SlimFit دستگاههایی با راندمان پایین هستند که عملکرد خود را به صورت غیرتهاجمی و کاملاً کارآمد انجام می دهند. اساس همه دستگاههای رادیوفرکانسی گرمایش است. هیچ خطری در اتاق عمل ، بیهوشی و هرگونه اسکار در برداشتن چربی شکم با این دو دستگاه وجود ندارد.

برای بازدید از صفحه محصول Derm Up روی نماد مقابل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *