دانش تغذیه کتوژنیک دانش تغذیه کتوژنیک


دانش پایه تغذیه کتو

در تغذیه کتوژنیک نیازی نیست که رژیم خاصی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذا را روی هرم غذایی کتو بخورید.

image 2018 03 13 00 48 41 378x400 - دانش تغذیه کتوژنیک

همچنین ، بیشتر غذاهای پایین هرم و کمتر غذاهای بالای هرم بخورید.

دو قسمت بالای هرم ، که آجیل و شیر هستند ، باید در رژیم کتوژنیک به مقدار کم استفاده شوند ، به همین دلیل است که ما این دو قسمت هرم را میان وعده کتو می نامیم.

اندازه بادام زمینی باید به اندازه چند عدد و میوه و شیر حدود نیم لیوان باشد. و حتی از میوه آبی به میزان تنها 1/4 لیوان استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این موارد ، سیستم بدن و هورمون های بدن شما به گونه ای تنظیم می شود که منجر به چربی سوزی بیشتر می شود. و اگر ورزش کنید ، ماهیچه های بیشتری نیز خواهید داشت.

رژیم کتوژنیک - دانش تغذیه کتوژنیک

اگر می خواهیم این مسئله را با یک مثال روشن کنیم ، دلیل این امر عادات بد غذایی شماست. ما می توانیم از کسی که مصرف آجیل خود را کم نکرده و آن را در بالا قرار داد ، الگو بگیریم.

در اوایل رژیم غذایی ، این خود باعث می شود بدن انسولین بیشتری ترشح کند ، دیرتر به کتو ادامه دهد و حتی کتو را برای چند ساعت متوقف کند.

وضعیت سگ

وقتی غذای کتو می خورید ، بدن شما کاملاً تغییر می کند. اشتهای خوب شما را هدایت می کند که اکنون زمان غذا خوردن است و اکنون گرسنه هستید

این هشدار از بدن شما زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به مواد معدنی و پروتئین نیاز دارد.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که این هرم را دنبال کنید و از دو قسمت اصلی هرم در تغذیه اولیه استفاده کنید. و مطمئن شوید که این ستون پاسخ می گیرد و اشتهای کاذب شما کاهش می یابد و با گذشت زمان بهتر می شود ، مگر اینکه تقلب کنید.

تقلب چیست؟

فردی که دو ماه است از رژیم غذایی کتو استفاده می کند و بدنش تغییر کرده است و در حال انجام چه کاری است. نه این که دیرتر برگردد ، بلکه در عوض ، زودتر از مردم عادی به حالت کتو باز می گردد.

جی! مغز انسان چقدر می تواند از چربی استفاده کند؟

پاسخ این است که مغز انسان می تواند از دو نوع چربی ، کربوهیدرات و چربی استفاده کند.

وقتی کربوهیدرات ها را کاهش می دهید ، باید میزان مصرف چربی خود را افزایش دهید.

بزرگترین اشتباهی که می توانید با تغذیه کتوژنیک انجام دهید ، که می تواند برای کل بدن و اعصاب شما مضر باشد ، این است که مصرف چربی خود را افزایش یا کاهش ندهید.

رژیم کتو 9 - آگاهی از تغذیه کتوژنیک

از چربی نترسید.

چند روز اول شما مقدار زیادی چربی می خورید ، می توانید بگویید من الان خیلی چاق هستم ، ممکن است این اتفاق افتاده باشد ، اما در چند روز آینده برای شما خوب است. اشتهای شما به آرامی تعدیل می شود و به شما در رسیدن به وزن دلخواه کمک می کند.

ما به شما رژیم کتوژنیک را تضمین می کنیم ، اگر صبور باشید به وزن دلخواه خواهید رسید.

بدون هیچ گونه مشکل عصبی یا بسیاری از مشکلات دیگر که در رژیم های دیگر وجود دارد ، بنابراین احساس راحتی کنید.

اینفوگرافیک کتوژنیک 1 - دانش تغذیه کتوژنیک

وقتی از رژیم غذایی کتو استفاده می کنیم در بدن ما چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که رژیم کتو را شروع می کنید ، سلول های بدن شما از گلیکوژن (کربوهیدرات) تهی می شوند و وقتی کربوهیدرات ها از بدن خارج می شوند ، پتاسیم ، سدیم و منیزیم به طور همزمان از بین می روند. با این تغذیه ، شما به راحتی از کمبود الکترون رنج خواهید برد ، که شامل این سه ماده است. شما همچنین باید این سه ماده را از طریق مکمل ها تهیه کنید.

اگر می خواهید غذا دریافت کنید ، باید مقدار زیادی غذا بخورید تا آن را دریافت کنید. (چرا؟ زیرا بدن در این شرایط به راحتی و به راحتی از دست می دهد ، به ویژه اگر ورزشکار هستید ، هنگام عرق کردن مقدار زیادی از این پول را از دست می دهید.) بسیاری از عوارض جانبی که افراد در این رژیم غذایی تجربه می کنند به دلیل عدم وجود این الکترولیت ها

توصیه ما به شما این است که سدیم را به راحتی از طریق نمک دریا مصرف کنید (زیرا نمک دریا همچنین حاوی منیزیم و پتاسیم همزمان با سدیم است ، اما به یاد داشته باشید که منیزیم بسیار کم است و نمیتوانید نمک دریا را به عنوان مکمل منیزیم بخورید). انجام دادن)

اگرچه بسیاری از چیزهایی که برای بدن بسیار مفید هستند از غذاهای کتو ناشی می شوند. اما در مورد منیزیم ، بیشترین منبع منیزیم از طریق مصرف غلات است ، که ما در رژیم کتوژنیک خود نداریم. بنابراین حتماً از مکمل های منیزیم به طور مستقیم استفاده کنید.

پتاسیم در سطوح بسیار بالا سمی است ، به همین دلیل داروخانه ها حاوی مکمل هایی هستند که تنها 5 درصد از نیاز روزانه شما را تأمین می کنند و دلیل این امر نیز عدم مصرف بیش از حد آن است. به همین دلیل مکمل پتاسیم به تنهایی کافی نیست. برای دریافت پتاسیم کافی ، آووکادو توصیه می شود که یک رژیم غذایی مغذی و غنی از پتاسیم است.

برای کسانی که نمی توانند از آووکادو استفاده کنند ، استفاده از اسفناج و در واقع سبزیجات برگ سبز توصیه می شود.

Ketogenic 1200x715 1 - دانش تغذیه کتوژنیک

آخرین نکته در مورد این سه مکمل این است که سعی کنید از همان ابتدا از رژیم غذایی خود از این مکمل ها استفاده کنید.

توصیه دیگر برای افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، به ویژه اگر آنها تازه شروع به کار کرده اند ، استفاده از روغن MCT و روغن نارگیل است. اساساً همه این چربی ها ساختار یکسانی دارند و از چربی هایی تشکیل شده اند که به مرحله کتو کمک می کند.

علاوه بر این ، آنها به شما اجازه ندادند که گرسنه بمانید و در اوایل رژیم غذایی فواید زیادی برای شما دارند.

mct thumb 640x480 1 - مهارتهای تغذیه کتوژنیک

نحوه استفاده از روغن MCT اولیه و روغن نارگیل در تغذیه کتو

می توانید از روغن MCT اولیه و روغن نارگیل برای سرخ کردن تخم مرغ خود استفاده کنید. قهوه ات را بریز به عنوان نمایه استفاده کنید.

از Fat Bonbon (که از روغن نارگیل و کره تهیه شده است) استفاده کنید که به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را در اوایل رژیم ساده کنید.

در اوایل رژیم غذایی ، به هیچ وجه نگران این نباشید که کالری اضافی مصرف می کنید یا باید کالری خود را بسوزانید. فقط مقدار زیادی چربی بخورید تا کربوهیدرات ها وارد فاز کتو شوند.

هنگامی که وارد مرحله کتو شدید و تغذیه شما خوب است ، سایر توصیه هایی را که به شما داده شده است دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *