خدمت رسانی به چهار هزار زائر آروین در مراسم روز شهید در دمای ۴۷ درجه؛

طرقبه شاندیز به نقل از خبرگزاری فارس. اربعین حسینی هر ساله شور خاصی را در بین عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) ایجاد می کند. بخصوص محبان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در سراسر جهان. پیاده روی زائران اربعین؛ غلامان حسینی اربعین به خدمت زائران حسینی آمدند. و کسانی که امام حسین (علیه السلام) و مکتب حسینی را دوست داشتند، گهگاه برای اباعبدالله و زیارتش پول نقد می دادند. عشق به حسین (ع) با کمک های مالی و گاه کمک های غیر نقدی حد و مرزی نمی شناسد، اما هرکسی می تواند در این راه کمک کند.

هر سال برپایی موکب خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلا یکی از نمایشگاه های عشق به امام حسین (ع) و زائران آن حضرت است. حسین (ع) جزء لاینفک جشن اربعین حسینی است.

موکب مردمی شهید طرقبه یکی از موکب های خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است که به همت ولایتمدار و عاشقان امام حسین (ع) چهار سال است در کربلای معلی برپا شده است. برای خدمت رسانی زائران حسینی به زائران حسینی از تکابه و اطراف. خادم زیارت اربعین حسینی.

از روز اول راهپیمایی شهدای تکبه در کربلا تصمیم گرفتم با مسئول موکب این گروه گفتگویی داشته باشم که هر بار شکست خوردم. کار تشریفاتی؛ خدمت به زائران در کابالا؛ از جمله مسائل پرسه زدن در موکب و عدم امکان ارتباط راحت با مسئول موکب به دلیل قطعی برق و اینترنت می باشد. در ادامه توانستم با مسئول موکب کربلای معلی گفتگویی داشته باشم و حس زیارت را منتقل کنم.

کربلا غفور عباسی مقدم در گفت وگو با خبرنگار فارس در معلی به تشریح عملکرد این موکب برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) پرداخت. امام علی (ع) و امام علی (ع) در کابالا در جاده پیروزی مشهد به موکب مشترک رفتند.

برگزاری موکب ویژه شهر طرقبه در کربلای معلی.

در ابتدای کار ۳ نفر بودیم و به دلیل اسکان زائران برای زائران آشپزی می کردیم. ما برای سایر خدماتی که ارائه می‌دهیم با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده‌ایم و همین مشکلات و تجربیات ما را مجبور به تصمیم گیری کرده است. موکب ویژه کربلا از ترگاهبه برگزار می شود.

به همراه یکی از دوستان مشهدی که در کربلا هتل داشتند. باغی در کربلا برای موکب مهیا بود. این باغ پشت سر عظمت امام زمان (عج) بود و با کمک مردم ترگاهبه غذای لازم را تهیه و سایر بناها را نیز به آنجا منتقل کرد.

با کمک مردم در طول سال به بهترین نحو ممکن به زائران اربعین خدمات رسانی می شد اما محل اصلی باغ بود و به دلیل گرمتر شدن هوا امکانات دچار کمبود شد. باغ بهم ریخته بود.

در سال ۲۰۱۸ تعداد زائران ترگاهبه حدود ۲۵ نفر است که به دلیل حجم زیاد کار و کولر، کولر برای سال آینده همچنان کم است. قرار شد داربست ها و چادرها گرفته شود. ما به کربلا رفتیم تا جایگاه ویژه ای برای استراحت مهمانان داشته باشیم و به دلیل حضور بانوان طرقبه به فکر مکان ویژه ای برای استراحت بانوان افتادیم اما به دلیل کرونا مراسم اربعین لغو شد.

در سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم هماهنگی دیر رسیدیم و مجبور شدیم گروه دیگری از عراق را اسکان دهیم و جای دیگری را بگیریم که امسال نیز برای موکب استفاده شد.

مردم از هر سنی در راهپیمایی شهدای ترگاهبه شرکت کردند

کوچکترین غلام موکب شهدای طرقبه کربلا حدود ۱۱ سال سن داشت و بیشتر کارهای فرهنگی را انجام می داد و در حد توان به موکب کمک می کرد.

برپایی موکب شهدای طرقبه از ۵ صفر در کربلای معلی.

او به موقع به کابالا رسید تا محل اقامت خادمان را آماده کند. به خاطر مسائلی که پیش آمد چند روزی پشت مرز ماندیم اما خدا را شکر از پنجم صفر در کابالا اردو زدیم. استقبالی که از سوی عراقی ها به عنوان بی راهپیمایی تلقی می شود، هنوز از سوی ایرانیان در این راستا صورت نگرفته است و بسیاری از ایرانیان به کابالا رسیده اند. صبحانه ناهار ما واقعاً نیاز به خوردن هر سه وعده غذایی از جمله شام ​​داریم، اما تا ساعت ۱۰:۰۰ بقیه راهپیمایی شروع می شود، حجم پذیرایی ما نسبت به روزهای اول کاهش یافته است.

بقیه برده ها آب میوه هستند، چای ایرانی و عراقی؛ قهوه، پزشک به دلایل پزشکی عکاس خبرنگار یک نفر مسئول برنامه فرهنگی است و چون نان در عراق گران است. امسال تصمیم گرفتیم برای موکب نان بپزیم و سه تنور سیار از ایران خریدیم و با خود آوردیم. و از خادمان موکب نانوایان و کمک نانواها هستند.

در عراق در دمای ۴۷ درجه سرو می شود.

هوا بسیار گرم بود و پختن نان در پشت بام در طول روز بسیار خسته کننده بود. همه ما در حد توان کمک کردیم و توانستیم به طور کامل از مهمانان این موکب پذیرایی کنیم. دوستان عراقی ما غذای مورد نیاز موکب را تهیه و توزیع کردند. شام نیز به عهده شرکت کنندگان در راهپیمایی است.

در آب و هوای گرم عراق با دمای ۴۵ تا ۴۷ درجه، کارکنان موکب شبانه روز برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله حسین (ع) تلاش می کردند. در عراق به دلیل زیرساخت‌های ضعیف، اکثر اوقات برق نبود و هوای بسیار گرم کار بدون برق را بسیار دشوار می‌کرد، گاهی اوقات که گروه‌های موکب در تعطیلات بودند. برق قطع شد و کولرها از کار افتادند. با وجود این مشکلات، فداکاری خادمان حماد و امام حسین (ع) ادامه یافت. تمام سختی هایی که می بینیم قابل مقایسه با عظمت نیست. امام حسین (ع) فدای ما و دین ما بود.

روزانه به ۴ هزار زائر اربعین در موکب شهدای طرقبه خدمات رسانی می شود.

صبحانه برای ۵۰۰ نفر تقریبا هر روز. ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر برای ناهار و حدود ۲۰۰۰ نفر برای عصرانه از زائران اربعین حسینی. سرو روزانه ۵۰۰ نفر، عمدتاً غذاهای ایرانی مانند قیمه خورشت، سبزی قرمه و مرسا پیلو. همچنین برای ناهار و شام قیمه نجفی مورد علاقه بسیاری از عراقی ها را با مرغ کبابی و کباب تهیه کردیم. عدس و حلیم هست.

خادمان موکب هر روز صبح از ساعت چهار شروع به کار می کردند و شیفت ها مدام تغییر می کرد و کادر چای خوری تمام می شد و کارکنان صبحانه سر کار می رفتند. بعد از بازکردن صبحانه، خادمان بعدی چاشنی ها را از ساعت ۸ سرو می کنند. پذیرش مزرعه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب؛ از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۱:۳۰ با میوه هایی که بیشتر هندوانه بودند پذیرایی شدیم. پس از آن ناهار از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۴:۰۰ سرو شد. محلی برای پذیرایی شب تدارک دیده شد، هندوانه و میوه ها و آب میوه ها نیز سرو شد، شام از ساعت ۱۸ تا پاسی از شب سرو شد و مراسم چایخوری تا ساعت ۱۲ صبح ادامه داشت. مابقی خادمان از ساعت ۱۳ تا ۱۶ به صورت مستمر در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

سعی کردیم نماینده شایسته ترگاهبا و مشهدالرضا باشیم.

از همان روز اول همه زحمات زائران اباعبدالله حسین علیه السلام با رویی باز مورد استقبال قرار گرفت و به ویژه دوستان عراقی باید به بهترین نحو مورد استقبال قرار گیرند. ما اینجا مهمان عراقی هستیم و اگر کاری انجام دهیم به صلاح ایران و ایرانی است و سعی کردیم نماینده شایسته ای برای طرقبه و شهر مشهد الرضا باشیم. زائرانی که موکب می‌آیند باید به گونه‌ای باشند که آرامش داشته باشند و از آنها استقبال زیادی شود.

از زائران حسینی آب هویج سنتی پذیرایی می شود. با گلاب و آب لیمو ترگابا پذیرایی کنید.

اقلامی که هر ساله به کربلا می آوریم کیفیت بسیار بالایی دارند. دوستان آشپز نیز برای تهیه بهترین غذا با جدیت تلاش می کنند. به همت دوستان گلاب و کدوی تلخ با رقص سنتی بهاری در مسجد جامع طرقبه پخش شد که در هوای گرم مورد استقبال زائران قرار گرفت.

مردم ایالت تارگبه صمیمانه برای راهپیمایی آمدند.

بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اقلام نقدی و غیرنقدی و اقلام خوراکی توسط مردم تهیه و به کربلای معلی تحویل داده شد که با همکاری و تلاش شهروندان منطقه تگابه خالصانه به موکب رسید. شهدای ترگاهبه.

یک کامیون هندوانه سالم در ۴۷ درجه از ترغه تا دهانه مرز

در تاگابا هندوانه می خریدیم. اگرچه در آب و هوای معمولی این پنج روز بیشتر نیست. از طرقبه مرز باز بود و هندوانه ها را با یک کامیون بزرگ می آوردند که حداقل ۱۰ روز طول کشید تا به کربلا رسید. در این دمای ۴۷ درجه یک هندوانه سالم نیست اما همه می گویند وقتی به کربلا می رسیم یک هندوانه هم خراب نمی شود.