حقایق تغذیه و مزایای سلامتی شلغم


انتخاب و رزرو

شلغم های جدید را می توان در طول سال یافت. با این حال ، ریشه های تازه و شیرین از اکتبر تا مارس به اکثر فروشگاه ها سرازیر می شوند. طول ریشه های کامل دو تا سه اینچ طول و وزن آنها بین 60 تا 250 گرم است.

ریشه های تازه معمولاً در یک توده با سبزیجات بالا یا سبز فروخته می شوند. در بازارها به دنبال ریشه های متوسط ​​، قوی و گرد باشید که طعم شیرینی به آنها می بخشد.

از ریشه های بیش از حد رشد کرده و بیش از حد رشد کنید ، زیرا آنها سخت ، سخت و فیبری هستند و بنابراین نامناسب هستند.

هنگامی که در خانه هستید ، سبزیجات بالایی را از ریشه جدا کنید زیرا سبزیجات مواد مغذی را از ریشه می دزدند.

ریشه ها را می توان چند هفته در سردخانه (32 تا 35 درجه فارنهایت) با رطوبت زیاد (95 درصد یا بیشتر) ذخیره کرد. سبزیجات برتر را در اسرع وقت مصرف کنید زیرا به سرعت مواد مغذی خود را از دست می دهند.

طرز تهیه و سرو

از تمام ریشه ها و سبزیجات بالای آن می توان در آشپزی استفاده کرد. ریشه ها را در آب سرد سرد بشویید تا ماسه ، خاک و بقایای قارچ کش را از سطح خارج کنید. انتها را بالا و پایین برش دهید. اگر ریشه ها جوان باشند ، مالش لازم نیست. با این حال ، شلغم های بزرگ دارای پوست سفت هستند و به پوست نیاز دارند.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • شلغم های جوان یکی از مواد توصیه شده در سالاد خام به دلیل طعم شیرین آن است که مکمل کلم ، ماکارونی ، هویج و چغندر است.

  • دانه های آن را می توان با سایر سبزیجات مانند سرمه ، سیب زمینی ، هویج در تهیه انواع خورش به خوبی مخلوط کرد.

  • شلغم خرد شده را می توان به مرغ ، گوسفند و گوشت خوک اضافه کرد.

  • برای تهیه یک غذای لذیذ ، برش های شلغم خام و زیتون و گوجه فرنگی گیلاس را به نوزاد اضافه کنید.

  • برش های شلغم را می توان مانند سبزیجات دیگر مانند تربچه ، فلفل سیاه ، هویج در بسیاری از مناطق شمال هند ، ایران و پاکستان خرد کرد.
  • سبزیجات برتر با سبزیجات و سبزیجات دیگر در سوپ ، کاری و خورشت سرو می شوند.

مشخصات امنیتی

مصرف شلغم و سبزیجات و زنان باردار بسیار بی خطر است.

با این حال ، ریشه و سبزیجات زیاد آن حاوی میزان کمی اسید اکسیداتیو (0.21 گرم در 100 گرم) هستند ، یک ماده رایج که در سایر سبزیجات خانواده Brassica یافت می شود ، که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در کلیه ها و مجاری ادراری سنتز شود. به افراد دیگر بنابراین ، فقط کسانی که دارای سنگ های ادراری اکسیداتیو شناخته شده هستند ممکن است بخواهند آن را از غذا منع کنند.

برای کاهش خطر تشکیل سنگ ، به مردم توصیه می شود آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار بنوشند. (انکار پزشکی)

بازگشت به سبزیجات از جانب شلغمبه برای مشاهده لیستی جالب از سبزیجات با توضیحات کامل درباره حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

≺≺ بخوانید روتاباگا واقعیت تغذیه

بازگشت به صفحه نخست.

بیشتر بخوانید:

  1. صفحه اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استانفورد – تغذیه کاهش خطر سرطان.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. از باغ خود دیدن کنید- University of Agricultural Extension.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *