جی! چربی موز یا لاغر شدن؟ || جی! چربی موز یا لاغر شدن؟


مهم است که افرادی که به تغذیه خود اهمیت می دهند بدانند موز چاق کننده یا لاغر می شودبه اغلب به افرادی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند توصیه می شود که میوه و سبزیجات بیشتری بخورندبه با این حال ، برخی از مردم نگران هستند که موز با قند بالا مانند موز ممکن است آنها را چاق کند. بیشتر میوه ها حدود 90 درصد کربوهیدرات دارند ، یعنی قند بیشتری دارند. میوه ها بخش مهمی از تغذیه خوب هستند زیرا مزایای تغذیه ای مهمی را برای بدن به ارمغان می آورندبه

موز سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی داردبه آنها سرشار از فیبر و کربوهیدرات و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستندبه بیشتر کربوهیدرات های موجود در موز رسیده ساکارز ، گلوکز و فروکتوز هستند. از طرفی چربی ها و پروتئین ها موز من هستندبه

موز همچنین دارای چندین ترکیب مفید و آنتی اکسیدان ها ، و همچنین دوپامین و کاتکیسم است. موز حاوی کربوهیدرات ، فیبر و مواد مغذی ضروری و اکسیدان است. موز متوسط ​​حدود 105 کالری تولید می کند و فیبر بالایی دارد.

همین حالا از مشاوران پزشک خود مشاوره آنلاین بگیرید

موز چقدر انرژی بدن را تامین می کند؟

یک موز متوسط ​​حدود 7 درصد از کالری توصیه شده روزانه را تأمین می کندبه فیبر نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. خوردن بیش از حد فیبر حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیورتیکول و سایر سرطان ها مرتبط است. مصرف کافی فیبر نیز با کاهش وزن ارتباط دارد.

یک مطالعه در سال 2009 میزان مصرف 252 زن را در یک دوره 20 ماهه اندازه گیری کرد. محققان دریافتند که به ازای هر گرم فیبر اضافی که زنان در روز مصرف می کنند ، وزن بدن آنها کمتر از 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) کمتر بود.

دانشمندان معتقدند که فیبر باعث می شود دوباره احساس سیری کنیدبه

جی! آیا موزهای قند خون پایین یا زیاد است؟

جی!  چربی موز یا لاغر شدن؟  |  دکتر

موز دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، اما بستگی به میزان رسیده آن دارد. سطح قند خون (TOA) این اندازه گیری میزان افزایش میزان قند در خون توسط غذا است. اگر علامت غذا زیر 55 باشد ، TOA کم محسوب می شود. نمرات 56-69 ، متوسط ​​و 70 یا بیشتر استبه

غذاهایی که سرشار از قندهای ساده هستند به سرعت جذب می شوند TOA آنها زیاد هستند زیرا باعث افزایش قند خون می شوندبه غذاها بخورید TOA موارد فوق با افزایش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سکته همراه است.

غذاهایی که کربوهیدرات ها در آنها به آرامی جذب می شوند TOA آنها کم هستند و سطح قند خون را همیشه پایین نگه می دارند. از آنجا که موز 90 درصد کربوهیدرات ها را تشکیل می دهد ، گاهی اوقات شیرین ترین میوه محسوب می شود.

با این حال ، علامت گذاری کنید TOA بسته به میزان بلوغ ، موزها 42-62 هستند. این بدان معنی است که آنها از نظر قند خون پایین تا متوسط ​​هستند.

غذا و TOA بطری هایی مانند موز می توانند به شما کمک کنند احساس سیری کنید و سطح قند خون خود را بالا نگه دارید. این می تواند منجر به کاهش موقت وزن شود. موز دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​متوسط ​​است (TOA) جی! سطح قند خون آنها و اثرات قند زیاد با بلوغ افزایش می یابدبه

جی! موز رسیده بهتر است یا کمتر رسیده؟

موز سبز ، کربوهیدرات ها مقاوم تر هستند. نوع کربوهیدرات موجود در موز بستگی به میزان رسیده بودن آن دارد. موز سبز خام کربوهیدرات بالایی دارد ، در حالی که موز زرد رسیده حاوی قند طبیعی استبه کربوهیدرات زنجیره ای مقاوم به کربوز در برابر هضم مقاوم است. آنها به عنوان فیبر محلول در بدن عمل می کنند و مزایای سلامتی زیادی را برای شما به همراه می آورند و همچنین باعث کاهش وزن و سطح قند خون می شوند.

کربوهیدراتهای مزمن همچنین می توانند قند غذاها را کند کنند. این باعث می شود سطح قند خون شما کنترل شده و احساس سیری کنید. علاوه بر این ، کربوهیدرات های مزمن می توانند چربی سوزی را افزایش دهند.

در اینجا برخی از آنها رسیده است TOA آنها بالاتر از موز سبز هستند. سطح قند با رسیدن موز افزایش می یابد ، که به نوبه خود بر سطح قند خون تأثیر می گذاردبه به طور کلی به نظر می رسد موز قند خود را به آرامی آزاد می کند.

در مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و کلسترول بالا ، افزودن 9 اونس (250 گرم) موز به صبحانه شرکت کنندگان به مدت 4 هفته ، سطح قند و کلسترول خون را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

موز باعث افزایش یا کاهش وزن می شود؟

جی!  چربی موز یا لاغر شدن؟  |  دکتر

میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین انتخاب برای حفظ سلامت و تعادل هستند. با این حال ، موز همیشه از نظر چاق شدن یا کمک به کاهش وزن بحث برانگیز بوده است.

گفته می شود خوردن موز و شیر برای چند روز به کاهش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه همچنین خوردن حداقل یک موز در روز را توصیه می کنند. از سوی دیگر ورزشکاران برای افزایش قدرت و عضله سازی ، موز را به عنوان رژیم غذایی قبل از ورزش می خورند.

نیمی از کربوهیدرات موجود در موز رسیده قند (14.4 گرم) است که انرژی سریع را برای بهبود عملکرد ورزشکاران فراهم می کند. موز سبز حاوی نشاسته مقاوم است (RS) و مقدار زیادی فیبر. پس از حفاری در روده ، RS اسید زنجیره ای کوتاهی به نام بوتیرات تولید می کند. بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه بریگهام یانگ انجام شد نشان داد که افزایش مصرف فیبر به کاهش وزن و کالری اضافی کمک می کند. موز همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم برش دهنده است BMI و وزن کمک می کند.

جی! موز در چه شرایطی لاغر می شود؟

موز میوه ای انعطاف پذیر است که می توان آن را در وعده های کوچک برای کاهش یا حفظ وزن مصرف کرد. به عنوان یک میان وعده به جای یک وعده غذایی کامل بخوریدبه

  • موز منبع غنی از فیبر است که به میزان قابل توجهی به رژیم غذایی می افزاید و کالری های ناخواسته را کاهش می دهد. خوردن یک موز متوسط ​​به عنوان میان وعده به کاهش وزن شما کمک می کندبه
  • موز به دلیل کالری بالا شناخته شده است. با این حال ، موزهای متوسط ​​حاوی کربوهیدرات و شکر قابل هضم هستند که رضایت بخش تر و بهتر از سایر میان وعده های شیرین است.
  • کربوهیدراتهای مزمن (RS) در موز سبز باعث اسیدهای چرب می شود ، ذخیره چربی در سلول های چربی را کاهش می دهد و می تواند منجر به کاهش وزن شود.
  • موز کالری و قند بالایی دارد. از آنجا که منبع انرژی ارزان است ، استقامت ورزشکاران را افزایش می دهد. بنابراین خوردن موز در کنار سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به شما در افزایش وزن کمک می کندبه

چگونه موز بخوریم تا لاغر شویم؟

جی!  چربی موز یا لاغر شدن؟  |  دکتر

حالا که می دانید موز چگونه می تواند به کاهش وزن و افزایش وزن کمک کند ، بیایید ببینیم چگونه می توانید از آن برای هر دو منظور استفاده کنید.به موز سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا رژیم قبل از ورزش به تامین مواد مغذی مورد نیاز برای احساس سیری و قوی کمک می کند.به

موز کالری بالایی دارد ، به همین دلیل خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای افزودن موز به رژیم غذایی معمول کاهش وزن این است که آن را به آرامی اضافه کنید یا شیر را تکان دهیدبه

جی! موز چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

موز علاوه بر افزایش وزن و کاهش وزن ، فواید دیگری برای سلامتی دارد.

  • موز حاوی پکتین و کربوهیدراتهای مقاوم است که دستگاه گوارش را به تأخیر می اندازد ، تحمل قند را بهبود می بخشد و به کنترل قند متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، برای برنامه ریزی موز مغذی و شیرین ، همیشه با یک متخصص تغذیه مشورت کنیدبه
  • کربوهیدراتهای مقاوم در موز خام در روده کوچک هضم می شوند و هضم می شوند تا اسیدیته زنجیره ای کوتاه ایجاد شود. این جریان خون را به روده بزرگ تحریک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.
  • موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد ، به ویژه در زنان مسن.
  • ترکیبات فعال زیستی موجود در موز سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها شیوع بیماریهای دژنراتیو و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

دستور موز برای کاهش وزن

موز خرد شده ، یک لیوان شیر و یخ را در مخلوط کن بریزیدبه سرویس یخ و4-5 بادام را اضافه کنیدبه مواد را مخلوط کنید تا مایع نرم و غلیظ شودبه به آرامی در یک لیوان بریزید و در صورت نیاز شکر را اضافه کنیدبه

همچنین می توانید طعم های مختلف یخ را امتحان کنید و میوه های مختلف خشک شده مانند انگور ، گردو و بادام هندی اضافه کنید تا به موز شما غنی و تغذیه ای دلپذیر شود. شیر لبنی نه تنها خوشمزه است ، بلکه به تغذیه بالا نیز می افزاید.

چه موقع برای کاهش وزن موز بخورم؟

جی!  چربی موز یا لاغر شدن؟  |  دکتر

برای افزایش انرژی ، موز مانند اواسط صبح یا میان وعده های قبل از ورزش بخورید. شما می توانید یک موز متوسط ​​را به عنوان میان وعده در وعده صبحانه میل کنید تا متابولیسم بدن شما شروع شود و خلق و خوی شما افزایش یابد.به

چند موز در روز اینقدر غلیظ است؟

موز یک رژیم لاغری نیست مگر اینکه با یک مکمل نرم یا پروتئین برای افزایش کل کالری دریافتی ترکیب شود. ترکیب اسموتی موز با ورزش کاهش وزن به افزایش وزن شما کمک می کندبه

هضم شکر موز هنگام خوردن در شب دشوار است. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن موز در شب توصیه نمی شودبه

اخرین حرف

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی (ریزمغذی ها) است. این ریز مغذی ها به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را برای آزادسازی انرژی تسریع می کنند) در متابولیسم قند و استفاده از انرژی عمل می کنند. این به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند. موزهای رسیده و نارس دارای شاخص گلایسمیک پایین و شاخص سیری بالایی هستند. مطالعه انجام شده در اسپانیا نشان داد که چنین رژیم غذایی و TOA سطوح کم انرژی م thanثرتر از رژیم های کم چرب است TOA بیدار شده است

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/is-banana-a-weight-loss-or-a-weight-gain-fruit/

https://www.healthline.com/nutrition/bananas-and-weight

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *