جی! پرطرفدارترین تغذیه سال کدام است؟ جی! تغذیه کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - چه؟  پرطرفدارترین تغذیه سال کدام است؟  جی!  تغذیه کتوژنیک چیست؟

جی! پرطرفدارترین تغذیه سال کدام است؟ جی! تغذیه کتوژنیک چیست؟

طبق نظرسنجی های اخیر ، رژیم کتوژنیک این ماده غذایی دوباره به عنوان محبوب ترین تغذیه سال در آمریکا معرفی شده است.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تولید می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و چربی برای تهیه قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

رژیم کتوژنیک - چه؟  پرطرفدارترین تغذیه سال کدام است؟  جی!  رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی کالج تغذیه آمریکا می گوید:

این رژیم غذایی باعث کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مزمن ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها و تبدیل نوع چربی مورد استفاده بدن به چربی می شود. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که دولت اقدامی انجام داده و نتایج مثبتی به دست آورده است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز تغذیه و تعادل دوک ، گفت:

ما مزایای بزرگی را می بینیم.

برای درک بهتر تغذیه کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. خودرویی را در نظر بگیرید که می تواند با گاز و بنزین مشتعل شود. این خودرو مدام بنزین می زد ، حالا وسط جاده بنزینش تمام شده و خاموش شده است. چه کار می کنی؟ در واقع ، شما دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت های جایگزین استفاده کنید. با بنزین ماشین شما بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که حاوی دو نوع چربی است. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی کربوهیدراتش تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی به خوبی کار می کند.

رژیم کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما در حال حاضر یکی از رایج ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در تغذیه کتو ، مصرف کربوهیدرات به میزان زیادی کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در حالت کتوز قرار می دهد.

نمودار تغذیه کتو 95397 697 494x400 - چه؟  پرطرفدارترین تغذیه سال کدام است؟  جی!  تغذیه کتوژنیک چیست؟

هدف تغذیه کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کمی کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

تصویر b3uf 2018 10 09 23 45 12 726x400 - چه؟  پرطرفدارترین تغذیه سال کدام است؟  تغذیه کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

منبع اصلی انرژی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات بالایی ندارد ، بدن به دنبال چربی می رود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن قند به سوزاندن چربی ، کتوز است.

جی! انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک رایج ، رژیم های کتوژنیک گردش خون یا معمولی ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های پروتئینی با کتوژنیک بالا ، که در زیر به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت. در نسخه باقی مانده ، عبارت را پیدا خواهید کرد. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو گروه تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه نوع اصلی چربی ، پروتئین و کربوهیدرات و مکمل ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است.

1- تغذیه کتوژنیک رایج (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. یعنی سطح سوخت بالاست. در رژیم کتوژنیک معمولی ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، چربی های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و چربی است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید برابر سه چهارم فنجان چربی باشد.

برای میوه ها و سبزیجات ، بهتر است از سبزیجات بدون کربوهیدرات (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و غیره) و میوه های کم چرب مانند میوه ها و خربزه استفاده کنید. میانگین مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا طیور در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک دائمی یا منظم (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات برای روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدراتها برای روزهای رایگان

رژیم کتوژنیک دایره ای یا منظم راهی آسان برای افزودن چربی به رژیم غذایی است که به شما این امکان را می دهد تا در روزهای رایگان تغذیه بهتری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک معمولی شامل پنج روز رژیم غذایی کتوژنیک منظم و دو روز تغذیه غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای آزاد خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه ما این است که از کربوهیدراتهای سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، لبنیات و غلات کامل (به استثنای غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای بهترین نتایج در روزهای رایگان استفاده کنید.

تغذیه کتوژنیک هدف دار (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد شاغل که رژیم کتوژنیک را ترجیح می دهند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش هستند تا قدرت ورزش خود را افزایش دهند (میزان مصرف کربوهیدرات در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین غذا

بهترین گزینه افزودن میوه ، شیر یا غذاهای غلات کامل است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین

مناسب برای افراد فعال جسمی. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

برای این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید روزانه 120 گرم پروتئین (یا 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز پایین هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک معمول بخورند. در واقع ، این نوع رژیم نمی تواند باعث کتوز شود زیرا پروتئین ها ، مانند کربوهیدرات ها ، می توانند به قند و چربی تبدیل شوند. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین غذا

جی! چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه چه نوع رژیم کتو را انتخاب می کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما معمولاً یک رژیم کتوژنیک معمولی است که برای مبتدیان انتخاب خوبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران مفید است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم غذایی منظم یا منظم پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مفید است. به عنوان مثال ، اگر در یک رژیم معمولی فقط 20 درصد از کالری مصرفی باید با پروتئین تامین شود ، در رژیم غذایی با پروتئین بالا این کتو باید به 35 درصد افزایش یابد.

جی! آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با تغذیه کتو ، شما می توانید بیش از هر رژیم دیگری در 2 تا 6 ماه وزن خود را کاهش داده و تناسب اندام پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *