جی! همه به چقدر آب نیاز دارند؟ | آب برای بدن لازم است


اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری از آنها حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما نقش دارد و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها به طور موثر عمل می کنند ، که متابولیسم شما را نیز شامل می شود. آن را به عنوان اتومبیل خود در نظر بگیرید: اگر سوخت و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً لایه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. مرطوب ماندن مانع از بروز آهسته این واکنش های شیمیایی می شود. حتی 1٪ کم آبی بدن می تواند منجر به کاهش متابولیسم شود. شما همیشه از طریق ادرار و عرق دچار کم آبی می شوید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. هشت لیوان آب توصیه می شود که معادل 2 لیتر است. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

آب برای بدن لازم است

عوامل م theثر بر میزان آب آشامیدنی

وزن تنوعی است که میزان آبی که باید بنوشید را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نصف وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در هر اونس آب بنوشید (25 میلی لیتر در هر اونس) عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. توصیه می شود در هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشید. در صورت وجود منبع کافی آب ، کلیه ها کارآمدتر عمل می کنند. اگر کلیه ها از طریق آب بهبود یابند ، ادرار بیشتری تولید می کنند که این امر باعث هزینه بیشتر انرژی و تخریب بیشتر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از آب نوشیدن آب قبل از شروع تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ، ادرار خود را کنترل کنید. اگر به شما آب کافی داده شده است ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید قهوه ای روشن یا بسیار زرد (یونجه یا روشن) باشد. اگر تیره تر از آن است ، آب کافی نداشته باشید. سردرد و سرگیجه علائم تاخیر در کم آبی بدن است. در صورت دریافت این موارد ، باید آب مصرفی خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند فعالیت های تابستانی را به یک کابوس یا یک سفر اضطراری در زمان بد تبدیل کند.
  • منتظر نباشید تا دیر شود. یک بطری آب همراه داشته باشید و در تعطیلات تابستانی آب را در کنار خانواده خود نگه دارید!

می توانید مقدار آب مورد نیاز خود را از دو وب سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-dink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-m-ch-ch-water-y– در صورت نوشیدن

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/feature/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *