جی! رژیم گیاهخواری چگونه است؟ | سبزیجات خام را به مدت 15 روز بخورید


رژیم گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین مردم رواج یافت و مشخص شد که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد تغذیه سبزیجات خام بدن را تمیز می کند

همه چیز در مورد تغذیه سبزیجات خام بدن را تمیز می کند

رژیم گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر ، محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است. این رژیم که قوانین این رژیم را با تغذیه خام ترکیب می کند ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را به منظور کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگری بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز کرده اند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با مزایا ، معایب و معایب این رژیم آشنا می شویم برای داشتن یک برنامه تغذیه کوچک کلیک کنید.

قوانین این قاعده

رژیم گیاهخواری شاخه ای از تغذیه سبزیجات است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم ساخته شده است. در این رژیم غذایی ، استفاده از هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی ، استفاده از سبزیجات ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالای 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. در این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می شود.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را انتخاب می کنند تا از مزایای تغذیه خوب برخوردار شوند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

یادگیری: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر از فشار خون بالا و 42 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر دیابت و مشکلات گوارشی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاه خواری زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در استفاده از مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای بدن می تواند تعادل آنها را تحریک کرده و منجر به مشکلات جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی سالم پیروی نمی کنید ، سوء تغذیه نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.برنامه تغذیه مناسب به شما در جذب مواد مغذی ضروری و همچنین دستیابی به تعادل بدن کمک می کند.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که مجاز به خوردن آنها با رژیم گیاهخواری هستید:
• میوه های خشک ، انواع توت ها و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات خام و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (تغذیه کم و شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

طعم دهنده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
پیاز ، سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم غذایی سبزیجات خام نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها را کاهش دهید

سبزیجات صبحانه

سبزیجات صبحانه

صبحانه در این رژیم شامل موارد زیر است:
• کیک شکلاتی تلخ خام
• شکلات انرژی زا شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی فصل زمستان

• سموم نرم میوه ها
• کیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
سبزیجات خام و پاکسازی بدن
ناهار سبزیجات

ناهار سبزیجات خام ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال و قارچ خام
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ خوشمزه و سوپ کره خام سبزیجات
• پستو با بادمجان و رشته فرنگی ریحان

یک شام گیاهی

شام این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا خام و بادمجان با گوجه فرنگی و سس بادام زمینی
• لازانیا خام با سبزیجات خوشمزه و سس گوجه فرنگی با گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روز: چه؟ رژیم سم زدایی چیست؟

چگونه با سبزیجات خام وزن کم کنیم؟

رژیم گیاهخواری در کاهش وزن و ثبات بسیار مثر بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را بین 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر بر روی گروهی از سبزیجات خام ، کاهش وزن بین 10 تا 12 کیلوگرم را در طول 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طول هفت روز این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. در واقع ، باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، همچنین به فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم نیز بستگی دارد.

رژیم گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

رژیم گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

این تغذیه به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شوند. در هر دوره ، افراد از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره از این رژیم ، وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتایج را بهبود بخشد و کاهش وزن را کاهش دهد. تغذیه سبزیجات خام معمولاً باید تحت نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یک خطر معمول برای سبزیجات است. تحت مدیریت تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و اثرات تغذیه ای کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما هرگز سابقه مصرف خام نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصصان شروع کرده و آرام آرام دوره های تغذیه خود را گسترش دهید.

40 روز غذای خام

40 روز غذای خام

راه های زیادی برای دریافت غذای خام و رعایت این رژیم به مدت چهل روز وجود دارد. سه راه اصلی عبارتند از:

غذای خام 40 روزه – 50٪ خام: رعایت رژیم خام در ابتدا برای خیلی ها دشوار است. ساده ترین راه برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به یک رژیم غذایی سالم تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را برای مواد اولیه کنار بگذارید.

برای اینکه تغذیه خود را به 100 غذای گیاهی خام تبدیل کنید ، بهتر است با گام های کوچک شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا از رژیم غذایی جدید برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی استفاده کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ سبزیجات خام و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها بسیار مغذی نیستند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوارتر کند. روش دوم 50 درصد سبزیجات خام و 50 درصد مصرف غذاهای سالم است. استراتژی دوم بهترین گزینه برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند گام بعدی در تبدیل عادات غذایی به سبزیجات خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: به این ترتیب ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره های کوتاه تغذیه یا روشهای 50-50 و 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه ، لیست رژیم غذایی 10 روزه با 100٪ تغذیه خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پوشیده از کاهو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات و آبگوشت و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد خام آلفردو ؛ دسر: یک مورد کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: میوه نرم ؛ ناهار: سالاد بزرگ و سوپ خام ؛ برش های سبزیجات خام و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات و سس های مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: یک مورد کیک خام
سبزیجات خام و پاکسازی بدن

15 روز غذای خام

15 روز غذای خام

رژیم 15 روزه خام می تواند در کوتاه مدت تأثیرات زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را کنترل کند ، سموم را از بدن خارج کرده و منجر به کاهش وزن 3 تا 6 کیلوگرم شود.شما می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

غذای خام 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارها برای کاهش وزن و پاکسازی ، رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است.این دوره تغذیه ، مانند مثالهایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در کوتاه مدت بر بدن شما تأثیر مثبت بگذارد.

در عرض 21 روز ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و سلامتی کنید و 4-6 پوند وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره سبزیجات خام را بر اساس آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این تغذیه یک تغذیه نوظهور نیست اما در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *