جی! رژیم میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه تغذیه میوه


در شرایطی که بازار برای انواع تغذیه داغ است ، برخی به رژیم غذایی به نام تغذیه میوه روی می آورند. خوردن میوه برای کاهش وزن یکی از مغذی ترین و فریبنده ترین نام ها است و در ابتدا منطقی به نظر می رسد که یک برنامه غذایی خوب ، مهم و خوب! اما این نام فریبنده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز در مورد رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه تغذیه میوه برای کاهش وزن

این رژیم علاوه بر مزایای کاهش وزن ، مشکل ساز نیز هست. این رژیم غذایی که بخش کوچکی از رژیم گیاهخواری است ، میوه بیشتری نسبت به سایر مواد مغذی دارد.

این کمبود منجر به دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد تغذیه تغذیه ای برای کاهش وزن شده است. برخی از افراد بر خطرات کمبود مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند و برخی دیگر معتقدند که رژیم غذایی مغذی برای کاهش وزن و تعادل بدن بسیار مفید است.

این برنامه تغذیه برای دوره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد بر اساس شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر برنامه تغذیه را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه تغذیه با ما همراه باشید

برای رژیم غذایی نازک کلیک کنید

یک رژیم غذایی کامل برای خوردن میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری روزانه هستند. شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

در واقع ، میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر و در محدودیت هضم و طرفین آنها دریافت می کنند.

برای کاهش وزن از میوه در رژیم غذایی استفاده کنید

استفاده از میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و در صورت گرسنگی می توانید هر زمان که نیاز دارید میوه و سبزیجات بخورید ، اما مصرف آن معمولاً به سه قسمت اصلی غذا تقسیم می شود. چند میان وعده

این رژیم غذایی فراتر از بهترین روش برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان پاک کننده بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

در این رژیم غذاها ممنوع است

به طور معمول ، هفت نوع میوه در تغذیه میوه ها برای کاهش وزن توصیه می شود ، یعنی: میوه های اسیدی مانند پرتقال ، زغال اخته و کدو ، میوه های اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های قندی مانند موز و چادر. با انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، آجیل مانند آجیل ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو و کدو.
رژیم غذایی همچنین طیف وسیعی از غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند محصولات غلات جوانه زده). غذاهای فراوری شده. اگر به برنامه تغذیه نیاز دارید ، کلیک کنید.

برنامه های مختلف میوه خواری

یک نوع رژیم میوه خواری

تغذیه میوه ها برای کاهش وزن را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این ، به چندین نوع دیگر تقسیم می شود که بستگی به نیاز به کاهش وزن دارد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آن متفاوت است.

برنامه 3 روزه میوه خواری

اگر به تغذیه کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه بخورید.

این نوع رژیم میوه خواری برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این تغذیه به شرح زیر است
روز اول صبح: آب لیمو تازه و آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز کرده و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما از غذا خوردن نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

روز بعد ، سبزیجاتی مانند هویج ، سالاد ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته شده را میل کنید. (بدون روغن واقعا)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در این سه روز ، هر زمان که احساس گرسنگی کردید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز به استفاده از آب میوه های طبیعی یا نرم بدون افزودنی هستید.

اسموتی ها طعم های بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با مخلوط کردن میوه های مختلف و همچنین افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم های جدیدی ایجاد کنید.علاوه بر این ، مخلوط میوه ها بسیار قدرتمند هستند و می توان از آنها به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا به آرامی استفاده کرد.

برنامه 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید دوره خاصی را برای استفاده از این برنامه تغذیه انتخاب کنید ، 15 روز زمان مناسبی است ، می توانید به مدت 15 روز از این برنامه تغذیه استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای کنترل خواب ، استراحت ، پاکسازی بدن و پاکسازی پوست همراه با نسبت کاهش وزن کافی است.

40 روز غذای خام

40 روز غذای خام

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود. اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید ، عادت خوب خوردن در این رژیم غذایی به عنوان استفاده از آب و مقدار زیادی میوه است. در شما ذخیره شده است

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، کاهش وزن شما بیش از 15 روز خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی داشته باشید.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی تغذیه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در چند روز اول ، این تغذیه بدن را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و به شما احساس تجدید می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز و طولانی شدن این تغذیه به دلایلی که ذکر کردیم می تواند مضر و مخرب باشد.

فواید تغذیه میوه

میوه ها منبع اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های ایمنی ایفا می کنند.میوه های پرآب می توانند به کم آبی بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین مقدار زیادی قند دارند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، کاهش یبوست و بهبود هضم کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان و لثه مهم است و ایمنی را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از تخریب آن جلوگیری کند.همانطور که خواندید ، تغذیه فواید زیادی دارد ، اما نباید از معایب آن چشم پوشی کرد. در ادامه این مقاله به معایب این برنامه تغذیه اشاره می شود.

مضرات خوردن میوه

مضرات خوردن میوه

این تغذیه ، اگرچه شامل بسیاری از میوه ها و خواص تغذیه ای آنهاست ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوءتغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن کم و حتی ممنوع است و بدن دچار کمبود شدید می شود.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی ممکن است تأثیر تغذیه ای خوردن میوه برای کاهش وزن را کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم غذایی حاوی ویتامین D ، کلسیم و B12 نیست و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا مانع از گوشت لبنیات و ماهی می شود.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما منابع آهن گیاه به سختی جذب می شود ، در حالی که جذب آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار آسان است.

یکی دیگر از عوامل مهمی که تنها با خوردن میوه به بدن داده نمی شود ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه بسیار کم است و به هیچ وجه نیاز بدن را برآورده نمی کند. برای پروتئین

همچنین ، استفاده از این رژیم غذایی در گذشته ممکن است با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به آرامی ، به ویژه با سوء تغذیه ، افزایش وزن ایجاد می شود زیرا میوه زیاد حاوی قند زیاد و مصرف زیاد آن می تواند منجر به چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

عواقب خوردن میوه

عواقب خوردن میوه

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی استفاده از هرگونه ساختار تغذیه ای و تغذیه ای که منحصر به یک نوع غذا باشد ، خطرناک است.

از آنجا که هیچ ماده مغذی حاوی تمام منابع مورد نیاز بدن وجود ندارد و کمبود هر یک از این منابع باعث مشکلات و مشکلات در عملکرد سیستم بدن می شود.

بدن ما به انواع مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین دنبال کردن چنین رژیمی نتیجه ای نخواهد داشت. اگر اصرار دارید که از این رژیم استفاده کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا تغذیه ای که انتخاب کرده اید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

در واقع ، اگر تصمیم دارید به جای میان وعده میوه بخورید ، این رژیم ممکن است مفید باشد و عوارض جانبی ذکر شده در بالا را نداشته باشد ، اما تنها مزایای این رژیم و عادات غذایی سالم آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم بسیار کشنده و شاید فریبنده است ، می تواند مضر و مضر باشد زیرا تغذیه میوه ها با خوردن منابع میوه و مصرف چند منبع دیگر کاهش می یابد. در واقع ، بدون گفتن است که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. همچنین انواع این برنامه تغذیه را ذکر کرده و با آنها آشنا می شویم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *