تمدکاری تیروئید و هرآنچه که [ باید/ نباید] بخوریم


اینجا هنوز چیزی نیست.

خیلی این ترازو به کارم جالباومد تا یه مدتی بود حس شکردم حجم زیاد دارد و یه احساس سنگینی شامل داشتم.

و شما می توانید آن را انجام دهید لباسههام اندازه‌م افزایششد.

اینها بهترینها از بهترینها و بهترینها از بهترینها هستند خستگی های مداوم الششد حتی صبح روزهایی که از خواب پا ششمدم انگار یه کامیون 18 ارخ از روم رد شده بود و یا مثل این بود که تا خودِ صبح داشتم زمین رو بیل ششمدم.

جالب این بود که همه زندگی روم بود من باعث این همه حس بیهحالی و کسالت باشم. یه روزی خواهرم بهم پیشنهاد داد برم پیش دکتر و ازش بخوام تیروئیدم رو چک کنه. پوست خشک و نفخ و سر بودن بدنم رو باید به علائمش اضافه کنم.

حدس خواهرم درست از آب درومد.

مشکل دقیقا از همین پروانه کوچولویی هست که روی قسمت جلویی گردنمون نشسته. گول کوچولو بودنش رو نخورید که خیلی آتیش میسوزونه برای اینکه احساس سلامتی و شادابی داشته باشید یا از این حس

اگر شما هم مدام احساس کسالت دارید و بیان کردید و با کلی احساسات ضد و نقیض دیگر کلنجار میرید لازمه حواستون بیشتر به این پروانهی ریزه میزه یا همون غدهی تیروئید تون باشه.

با غدهی تیروئید کمكار آشنا بشید

باید بدونیم که غده ی تیروئید برامون یه سری هورمون ترشح طراحیه. هورمون های یدوتیرونین (T3) و هورمون تیروکسین (T4) از تولیدات این غده

متابولیسم و ​​تعادل واکنشهای شیمیایی بدنممون به شدت تحت تاثیر این هورمونهای هست. اینها تنها برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. اصلاً یه جورایی انگار دستور زندگی کردن و تسلیم نشدن رو به ارگان های بدنمون را شنیدن (1).

ولی یه موقع مواردی پیش میاد که یده‌ نده‌ تنبل احساس و اهمیتتونه به اندازه کافی T3 و T4 رو تولید کنید. زمانهایی مثل: تبدیل شدن با اختلالات خود ایمنی (سیستم ایمنی بدن آنتیبادیهایی که تولید می کنند که به غدهی تیروئید حمله کردند) ، با اشعهها و پرتوهای درمانی ، خوردن برخی از داروها ، روشهای درمانی پرکاری تیروئید (دارای ید رادیواکتیو یا داروهای ضد تیروئید که) هدف اونها نرمال کردن عملکرد تیروئید هست ، میتونه بیش از حد تولید هورمونهای تیروئیدی رو باعث بشه) ، جراحی تیروئید که همه یا قسمتی از غده رو برمیدارن و دوران بارداری از کسانی که هستن که غدهی تیروئید ما رو کمکار میکنه (2) در نتیجه ما هم به کسالت و بیحالی متوجه میشیم و دلمون احساسخواد فقط لم بدیم و استراحت کنیم.

ولی اصلا نترسید.

درسته که کمکاری تیروئید روش درمان نداره با این حال قرار نداره که این پروانه کوچولو به یه هیولای خطرن. یه بیماری کاملا قابل کنترل هست یا خیلی راحت با اون مسالمتآآمیز زندگی کرد. هافی هست که بدونید با اون چطور بشید و چی باید بخورید و چی نخورید.

تمدری تیروئید رو بطور کامل با رژیم غذایی جبران کنیم؟

خستگی رو بذارید کنار ، با من همراه باشید که بخوام از بایدها و نبایدهای خوردنی های تیروئیدی واستون بگم. دونستن این موارد و عمل به اونها شاید بتونه شما حتی از مصرف هورمون های غیرطبیعی و دارویی نجات بدهید.

  • شما کی هستید؟ یغذ م ی م م م یث بثب بثب در بیشتر موارد ، اینها تنها برخی از ابزارهای تعیین هدف هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. یژ ن ب م 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
  • مالری موردنیاز بدن رو هوشمندانه مدیریت کنید. اصلا به خودتون سخت نگیرید که باید حتما لاغر شید داشته باشید. اما آیا وزن و کالری دریافتی خودتون رو کنترل کنید ، خیلی مهم هست (4). کرا که همه ما دیگر الفدونیم که اضافه وزن از خرابکاری های تیروئیدی وجود داشت همانطور که پیش از این تولید هورمونهه بود.
  • شاید لازم است که توی یه دفترچه یا با استفاده از یه اپلیکیشن کالری خودی روتون ثبت کنید.
  • گ کم کردن در شم کند و لاکپشتی پیش میره ک کم کنید 250 کالری در روز مناسب هست. اما اگر دیدید با سرعت بیشتر و مشهودتری شما چاق میشید این کاهش کالری رو به 500 کالری در روز برسونید.
  • پروتئین های بدون چربی بخورید. اینجا هنوز چیزی نیست کرا که پروتئین های عناصر مورد نیاز و حیاتی بیشتر از عملکردهای بدن رو تامین می کند (5). اینجا هنوز چیزی وجود ندارد ، اما وجود دارد
  • متخصص ها پروتئین هایی مثل ماهی ، صدف ، مرغ ، تخم مرغ ، لبنیات کم چرب ، ح
  • میوه ها و سبزیجات از ترکیبات اصلی رژیم غذایی متعادل شما هستن. اطمینان از حضور اونهای توی وعده های غذایی به شما کمک کرد تا در لحظه ای که کالری کمتری دریافت کرد کمک کنید
  • لات سبوسددار رو به رژیم غذایی خودتون اضافه کنید به گزینه های مختلفی که در اختیار دارید نگاهی بیندازید. 100 لات کامل 100 ٪ یه افزودنی کامل و مغذی برای عادت های غذایی شماست. چون همه قسمت های دونه غلات رو با خودش داره و این باعث میشه از نظر مقدار فیبر و پروتئین و خیلی از مواد
  • مواد غذایی مثل ارزن ، جو دوسر ، نان سبوسدار و برنج قهوه از غلات کامل میشن.
  • مقدار سویای مصرفی خودتون رو کم کنید.

حرف و حدیث های زیادی در مورد مصرف سوایا توی دوره کم کاری تیروئید وجود دارد. این لیستی از محبوب ترین صفحات ما در جهان است (8). خیلی وقتها سویا رو حتی به عنوان یه پروتئین تغییر یافته در نظر شگفت انگیز به همین خاطر حذف کار سختی هست (9). پس بهتر و کافی هست که مقدار مصرف اون رو محدود کنید.غذاهایی که مقصد زیاد سویا دارن و باید توی اونها احتیاط کرد شامل: ناگت مرغ ، هات داگ ، شیر سویا ، ماست سویا ، سس سویا و آجیل سویا هست (10).

  • یه سری مواد معدنی هستن که باید از حضورشون توی غذا خوردنتون مطمئن بشید. ید، سلنیوم و روی سه عنصر حیاتی و مورد نیاز برای عملکرد خوب غده تیروئید هستن.

ید (I) : این ماده معدنی ارزشمند برای تولید هورمون های تیروئیدی نقش مهمی رو ایفا ایجاد کرد. طبیعتا کمبود اون امتداد ماها رو در معرض تنبلی و کم کاری تیروئید قرار دادن (11). یا غذاهای سرشار از ید رو توی وعده های غذایی خودتون بگنجونید. ثاهایی مثل غذاهای دریایی (سالمون ، ماهی تن و میگو) ، لبنیات و تخم مرغ (12).

سلنیوم (Se) : این عنصر هم فعال بازسازی هورمون های تیروئیدی رو تحریک ایجاد کرد. یه خاصیت فوقالعاده دیگه دیگه که این ماده معدنی داره خاصیت آنتی اکسیدانی هست که از غده ی تیروئید ا ج هست آجیل ، تن ماهی ، ساردین ، ​​تخم مرغ و حبوبات برزیلی همگی از مواد غذایی غنی از سلنیوم هستن.

روی (Zn) : عملکرد روی مثل عملکرد سلنیوم هست که به فعالسازی های هورمون های تیروئیدی SH مک ایجاده.همچنین ثابت شده است که روی تنظیمات TSH هم نقش مهمی دارد. TSH همون هورمونی هست که به تیروئید دستور آزادسازی هورمون های خودش رو میده (13).

صدف ، گوشت واو و گوشت مرغ پر از روی هستند و این مواد غذایی رو اصلا از وعده های روزانه خودتون جا نندازید (14).

پس نتیجه بگیرید که یه ترکیبی از تخم مرغ (خوب هست که به صورت کامل بشه. چون زرده غنی از ید و سلنیوم و سفیده سرشار از پروتئین هست) ، انواع گوشت مرغ و گاو و ماهی ، بیشتر میوه ها (شامل توت ، موز ، پرتقال و گوجه فرنگی) و سبزیجات (خانواده کلمها و اسفناج محدودتر و به صورت پخته) ، غلات ، محصولات لبنی و نوشیدنیهای فاقد کافئین ، میتونه یه رژیم غذایی کامل و متعادل رو برای ما بسازه.

یویزه ی گوشتون کنید که بیش از حد از این ماده معدنی شتتون استفاده کنید باعث مسمومیت و حتی آسیب بیدتر به بس بدون تجویز هیچ متخصصی از مکمل های این مواد معدنی استفاده کنید. .ه احتمال هست از اون ور بوم بیفتید.

  • اواتروژن های از مجتمع هستن که به ماهایی که تیروئیدمون. در واقع گواتروژن های عملکرد طبیعی غده تیروئید رو مختل عناصر.

جالب هست بدون هیچ که اسم این مجموعه از گواتر گرفته شده است. حتماً الهدونید که گواتر همون بزرگ شده است غده ی تیروئید هست. میشه گفت یکی از عوارض کم کاری تیروئید میشه میشه (15).

کاهایی که شامل این ترکیب هست شامل:

  • سبزیجات خاص مانند کلم ، کلم بروکلی ، کلمپیچی ، گل کلم و اسفناج هستن.
  • میوه ها و گیاهان نشاسته مثل سیب زمینی شیرین ، هلو و توتفرنگی هست.
  • باهای با پایه سویا

خوب هست که این موضوع رو بدونید که پختن این مواد غذایی ، ترکیبات گواتروژن رو غیرفعال ایجاد کرد (16). ولی در هر صورت شما مجبورید مقدار مصرف این مواد رو محدود کنید.

  • هیچ ویدئویی در چاپ وجود ندارد. ون قرار دارد برای مدت زمان بیشتری از توی لیست غذاهای شما حذف شده است. در زیر لیستی از محبوب ترین صفحات ما در جهان آورده شده است.

4 تا نکته مهم برای کم کاری تیروئید :

  • استراحت کافی رو فراموش نکنید. ون خوابیدن کمتر 7 الی 8 ساعت با افزایش چربی های دور شکم ارتباط دارد.
  • ا خوردن ذهن آگاهانه رو تمرین کنید. یعنی موقع غذا خوردن تموم توجه کردن به چیزی که امخورید باشه. این کار به شما به کم کردن وزن در اثر مشکلات تیروئیدی کمک کرد.
  • هیچ پیام ویدئویی یا تصویری برای بارگیری در دسترس نیست. ده دور شدن استرس وزن شما رو توی حالت ثبات و سلامت نگه دارید.
  • احستونید مصرف کربوهیدرات رو به متوسط ​​کاهش بدید. اما اصلا سراغ رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات رو خیلی کم توی دستور غذا خودش نرید داره. کرا که کمبود کربوهیدرات کم شدن سطح هورمون های تیروئیدی رو با خودش میاره.

لمس شکم لمس لمس لمس لمس و لمس لمس لمس و لمس لمس و لمس لمس و لمس لمس و لمس لمس اینها تنها برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *