تغذیه گوارشی – رژیم غذایی


رژیم غذایی برای اسهال
رژیم غذایی برای اسهال

رژیم غذایی برای اسهال

امروزه چربی شکم در دسترس اکثر افراد است. چربی دور شکم و باسن طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر از حد مجاز فراتر رود ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از روغن ها فقط زیر پوست هستند. برخی از چربی ها عمیق تر ، به قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها نزدیک تر هستند و در بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این روغن یک چربی احشایی است که باعث کشیده شدن چربی معده و متورم شدن معده می شود.

طرفین اغلب با شکم شروع به افزایش وزن می کنند و مشکلات ما را تشدید می کنند. بنابراین ، ما باید علل چاقی را قبل از نیاز به کاهش سریع وزن بدون ورزش یا ورزش یا قرص های شیمیایی خطرناک و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی برای اسهال

مواد غذایی موجود در رژیم کاهش وزن شما نباید در واقع شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین تغذیه برای کاهش معده و لگن استفاده از تمام مواد لازم و جایگزینی غذاهای مغذی با غذاهای فرآوری شده با مصرف کم است.

در ادامه ، غذاها را برای کاهش گرفتگی معده معرفی و بررسی می کنیم

انواع روغن ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • روغن پوست که به عنوان نام آن زیر پوست است.
  • چربی احشایی که یک چربی چرب و خطرناک است و این چربی در عضلات پایین شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل زیادی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای چرب مصرف کنید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • میان وعده های انرژی زا زیاد بخورید
  • تغذیه بدون پروبیوتیک
  • غمگین
  • نوشیدنی های شیرین بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس بزرگ در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بیشتر مردم به اضافه وزن اهمیت نمی دهند و فکر می کنند این خوب است و می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه بد است زیرا چاق بودن تا زمانی که به بدن آسیب نرساند خوب است. ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت فقط کافی است وزن کم کنید و وزن اضافه نکنید.

چربی احشایی خطرناکتر از چربی پوست است و باید بسیار جدی گرفته شود زیرا چربی احشایی که در معده ظاهر می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به انجام و انجام آن راهنمایی می کند که شامل تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و پیروی از اصول عملی است.

جنسیت نیز عامل مهمی در پایین آوردن شکم است زیرا مردان بیشتر از زنان چربی احشایی را وارد شکم و اطراف می کنند.

ورزش رفع فشار شکم

انواع مختلفی از تمرینات کاهش وزن وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که این روزها ، به دلیل مشغله زیاد افراد و زمان کمی برای ورزش ، ما چند تمرین ساده را برای تمرین در خانه برای کاهش وزن به شما آموزش می دهیم که می توان آنها را در هر مکانی انجام داد و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی هر روز

اگر ورزش خاصی ندارید ، پیاده روی مکان مناسبی برای ورود افراد است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، در این مدت به متابولیسم بهتری دست می یابید معده در طول زمان کوچکتر می شود.

پایین آوردن شکم با تردمیل همان راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته به مدت 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، در طول 12 هفته کاهش قابل توجهی از چربی احشایی را تجربه کردند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود بگنجانید تا به نتایج دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

غذاها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مهم است و غدد عروقی بدن را تحریک می کند و چربی سوزی صورت می گیرد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی معده راهی آسان برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

برای کاهش سریع وزن بدون ورزش صبحانه بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. ما در حال حاضر با مواد مغذی سروکار داریم که هر سه ، شیر را می خورند.

ابتدا دهان خود را با شیر باز کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر را در طول روز فراموش نکنید ، حتی اگر بتوانید میان وعده خود را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن نیز خواهید داشت.

با زنجبیل و زنجبیل گرفتگی معده را کاهش دهید

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای تسکین معده استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری کمی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا متابولیسم و ​​همچنین نقش آنتی اکسیدانی آن افزایش یابد. زنجبیل همچنین نقش کلیدی در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را محدود کنید

نمک به حفظ آب کمک می کند و معده شما را به هم می ریزد ، بنابراین از نمک و غذاهای پر نمک در رژیم خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای مغذی متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

تغذیه اولیه رژیمی است که در آن فرد با گرسنگی زندگی نمی کند. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند گرسنه است بنابراین کالری نمی سوزاند و باعث چاقی نمی شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود که روز خود را با سرکه سیب برای هضم حتی در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و سطح pH داخل معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز یک قاشق چای خوری سرکه سیب و آب گرم را با معده خالی بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه هایی هستند که سرشار از اکسیدان مانند پنی سیلین (ترکیباتی که تولید چربی را متوقف می کند) هستند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث ترشح هورمون ها در بدن می شود که تعادل بدن و عادات غذایی را مختل کرده و اشتهای غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن التهاب کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب غذا منجر به تجمع چربی در معده می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و در پردازش و حذف چربی های معده بسیار مفید هستند.

گودوسر

خوردن جو برای صبحانه به شما انرژی می دهد تا ناهار و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، سوخت و ساز بدن شما را تسریع کرده و وزن را کاهش می دهد.

حذف

کنجد دارای طبیعت گرم است و باعث چربی سوزی در معده می شود و منجر به کاهش وزن می شودبه

دانه های سیاه

دانه های سیاه خواص زیادی برای سوزاندن معده با چربی در طرف و کوچک شدن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

برای بهبود سلامت و افزایش پوست و پوست چرب از زردچوبه استفاده کنید.

بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که انواع غذاها برای کاهش وزن معده نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به روغنهای ضروری احتیاج دارد.

بادام زمینی حاوی روغنهای خوب و ضروری است و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا آجیل و هر آجیل می تواند روند کاهش معده و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای کاهش عوامل تحریک کننده مفید است زیرا متابولیسم را افزایش داده و چربی ها را می سوزاند.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن بیشتر گرم شود تا گرم شود. بسوزانید و وزن کم کنید.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. گفته می شود نوشیدن بیش از حد آب سرد حتی باعث سوزاندن کالری می شود. این به این دلیل است که آب یخ باید وارد بدن شود تا گرما و گرمای بدن را جذب کند ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود و در نتیجه مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از نقش دفع زباله حذف شود ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیمی از چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، این بدان معناست که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش موضوع معده

امروزه ما تبلیغات زیادی در مورد انواع مختلف کاهش وزن و حتی جراحی می بینیم که به مردم قول می دهد بدون ورزش سریع وزن کم کنند ، اما همیشه بهترین نیست.

کاهش شکم با دستگاه کاهنده و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که کاهش شکم و لگن بدون ورزش و تغذیه مناسب غیرممکن است و گاهی خطرناک است.

اسهال معده برای وسایلی مانند اسهال یا اسهال با تجهیزات مخصوصی که به معده متصل شده و آب و چربی بدن را می سوزاند و درجه حرارت بالا در حد اعتدال امکان پذیر است و بنابراین داشتن تغذیه و تحرک خوب مهم است.

روغن شکم و ژل نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی جزئی در افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند شایع تر است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر م workثر واقع نشد ، به سراغ جراحی بروید.

این جراحی ممکن است سریعترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما عواقب و عوارض جانبی و خطرات آن نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی باریک دستگاه گوارش را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد و غذای کمتری وارد معده می شود و فرد وزن کم می کند.

برخی از جراحی ها مستقیماً چربی را از بدن خارج می کنند.

انواع جراحی های جزئی

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه شکمی (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین شکمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *