بهترین روش های افزایش وزن به صورت علمی و مثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.علاوه بر این ، برخی از افراد با وجود کمبود وزن ، مایل به عضله سازی بیشتر هستند. اگر کسی انتظار دارد به صورت داوطلبانه یا به دلیل کاهش وزن افزایش وزن پیدا کند ، اشکالی ندارد. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن مناسب برای بدن شما آورده شده است.

افزایش وزن

حرکات ورزشی مناسب چاقی

ما هنوز معنی واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این برآوردها بدین معناست که شاخص توده بدنی برای حفظ سلامتی پایین است. با این حال ، با وجود این واقعیت که این شاخص فقط بر قد و وزن تمرکز دارد و بر عضلات تمرکز نمی کند ، مسائل زیادی در مورد این شاخص وجود دارد. برخی از افراد لاغر هستند و ممکن است این سطح برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیلی بر ضعف سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای وزن کم وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند منجر به کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: شامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • مشکلات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری سلیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (به ویژه نوع 1) می تواند منجر به کاهش وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب مقادیر زیادی کالری می سوزانند و باعث کاهش وزن قابل توجهی می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند منجر به کاهش وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و HIV.

بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید چگونه کاهش وزن رخ می دهد و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

چاقی و چیزها برای او مهم است

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های کاهش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون دریافت کالری بیشتر نمی توانید وزن اضافه کنید.

2- مقدار زیادی غذای پروتئینی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی ضروری برای کاهش وزن است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی پرچرب خود فقط کالری زیادی مصرف می کنند در حالی که رژیم غذایی آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری زیاد را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای حاوی پروتئین بالا شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- از کربوهیدرات و چربی فراوان استفاده کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی مصرف شوند. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاقی میزان کربوهیدرات و چربی خود را در رژیم غذایی خود کاهش می دهند. فقط استفاده از این گروه از غذاها برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن در هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

غذاهای سرشار از انرژی بخورید و از سس ها ، ادویه جات و مواد اولیه استفاده کنید. خوردن انواع غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و مانع از خوردن غذای بیشتر می شوند.برای رفع این مشکل می توانید از خورشت ، سس و مواد سرکه برای افزایش اشتها استفاده کنید.

تغذیه و چاقی

برخی از قوی ترین غذاهایی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • بادام زمینی: بادام ، بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: انگور ، خرما ، آلو و….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و…
  • روغن ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، بره و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، پاراچیچی، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبور به خوردن بیشتر می شوید. مصرف سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مهم و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از اقلام را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. همچنین ورزش هوازی می تواند به افزایش وزن کمک کند ، زیرا باید بدانید که تمام کالری دریافتی باید سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در مورد افزایش وزن مناسب

ترکیبی از دریافت کالری زیاد و همچنین تمرینات ورزشی شدید دو عامل کلیدی در افزایش وزن هستند. چندین نکته ضخامت سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر ندارد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می خواهید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری برای بدن تأمین کند.
  • از یک بشقاب بزرگ برای غذا خوردن استفاده کنید. غذاهایی که در ظروف بزرگ قرار داده می شوند و فردی که سعی می کند غذای خود را تمام کند مطمئناً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام سیگار کشیدن است.
  • خواب ناکافی. خواب خوب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب:
غذای چاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *