با خوردن غذای خوب درد قاعدگی خود را کاهش دهید!


کاهش درد و تغذیه قاعدگی

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه دوره های زمانی به عنوان نشانه سلامت تلقی می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح غیر قابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که روش های ساده و بدون دردسر برای مقابله با دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل تغذیه خوب است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد و ناراحتی های پریودی کمک کنند و در نتیجه پریود بعدی شما به یک تجربه بدون درد تبدیل می شود. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

مواد غذایی برای تسکین دردهای پریود

زردچوبه

زردچوبه یک ماده رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


اطلاعات بیشتر: جی! رنگ زرد برای پوست مفید است؟

ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند و باعث احساس سیری طولانی مدت می شوند و نیازی به خوردن تنقلات قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف نمی کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز شما کمک می کند ، که باعث افزایش سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای تسکین دردهای قاعدگی چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی بلغور جو دوسر یا جو دوسر یک شبه با گلوله های میوه ای سخاوتمندانه باید این ترفند را انجام دهید.


جی! از فواید جو چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل معمولاً دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را از بین ببرد.

بر اساس مطالعه ای که مجله کودکان ، کودکان و باروری در سال 2018 انجام داد ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

اگر می خواهید از زنجبیل / شیرینی های دم کرده بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با چای زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را برطرف می کند.


زنجبیل با خواص دارویی و دارویی متعدد و فوق العاده ای که دارد

چای بابونه

اگر در مورد چگونگی تسکین دردهای قاعدگی فکر می کنید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه یک نوشیدنی نسبت به غذا است ، به راحتی تهیه می شود و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین وضعیت شما به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را تسکین می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات سیاه نه تنها یک میان وعده سالم است بلکه به عنوان رژیم غذایی توصیه می شود که به کاهش علائم مربوط به پریود کمک می کند.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ در سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی از ویتامین C مطمئناً در لیست غذاهایی هستند که به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، تعداد زیادی گلبول قرمز خون که بدن شما می تواند انجام دهد را از دست می دهید.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال ممکن است برای بدن برای جذب آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مهم باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

انگور خیس شده و خرد شده

عادت خوردن انگور خیس شده یک شبه و نوشیدن آب قزل ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در طول شب ، نشان داده شده است که می تواند درد قاعدگی و همچنین تغییر خلق و خو و تورم را کاهش دهد.

از خوردن غذاها پرهیز کنید

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم متمرکز می شویم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی وجود دارد که باید از احساس سلامتی و شادی اجتناب کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده با مواد نگهدارنده و نمک نفخ را بدتر می کند.

قهوه

متخصصان قهوه اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز عصبانی و عصبانی کند بسیار عصبانی می شوند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را افزایش می دهد و در نتیجه التهاب را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که باعث کاهش دردهای قاعدگی می شوند ، می تواند باعث تحریک و کاهش آن شود.

اگرچه ترک قهوه می تواند علائم ترک را ایجاد کند که باعث سردرد و میگرن می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل است.


جی! قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
جی! قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

عناصر

غذاهای تند باعث مشکلات معده و اسید می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای سالم ، سالم و مواد نرم بخورید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند حجم ماهیچه ها را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای یک دوره درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود از خوردن شیرینی و شیرینی در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند باعث گرفتگی قاعدگی شود.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و تورم در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده است. در طول روز رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا احساس سیری و عاری از درد معده داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به کاهش درد قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که روی وسط و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *