باروری و مواد مغذی زنان را اضافه کنید


افزایش باروری برای زنان برای افرادی که مشکلات ناباروری دارند بسیار مهم است. هنگامی که شما در حال تجربه ناباروری هستید ، بسیاری از موارد وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید ، مانند ژنتیک ، سن ، چرخه های قاعدگی غیرقابل پیش بینی و غیره. اما فرصتی برای افزایش شانس بچه دار شدن وجود دارد که بسیار آسان و غیرتهاجمی است. تغذیه و به ویژه مواد مغذی که از طریق غذا یا مکمل دریافت می کنید ، می تواند در درمان ناباروری موثر باشد.

نقش مواد مغذی در افزایش باروری زنان

از آنجا که باروری یک معادله پیچیده است و بدن هر کس متفاوت است ، علم مواد مغذی و معنای آنها هنوز در مراحل اولیه است. با این حال ، مطالعات امیدوار کننده دیگری برای شناسایی نقش ویتامین ها در باروری آغاز شده است. ویتامین ها نقش مهمی در سلامت زنان دارند. برای بسیاری از عملکردها ، از جمله قاعدگی و تخمک گذاری ، عملکرد تیروئید ، تولید انرژی ، ایمنی و کیفیت و بلوغ تخمک ضروری است. بنابراین ، مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی هنگام تلاش برای ایجاد محیط مناسب برای بارداری بسیار مهم است. برخی رژیم های غذایی حتی ممکن است علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را که علت شایع ناباروری است کاهش دهند.

آهن ال کارنیتین

این مکمل نوعی اسید آمینه L-carnitine است که به طور معمول در بدن وجود دارد و به تبدیل چربی به انرژی کمک می کند. ALC و LC گاهی اوقات برای افزایش باروری در زنان استفاده می شود. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم تولید مثل زنان را تقویت می کند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که اگرچه LC برای تولید مثل زنان مفید است ، ALC حاوی اکسیدان های قوی است. تصور می شود که استیل ال کارنیتین تغییرات مربوط به سن را در سیستم تولید مثل زنان کند می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که افزودن LC و ALC علائم PCOS ، اندومتریوز و آمنوره را بهبود می بخشد.

ویتامین B به جز اسید فولیک

آنها به ارتقاء سلامت تخمک و جلوگیری از ناباروری ناشی از مشکلات تخمک گذاری کمک می کنند. شاید شنیده باشید که اسید فولیک قبل و در دوران بارداری مهم است ، اما سایر ویتامین های B نیز در باروری نقش دارند. در یک مطالعه ، مصرف زیاد ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B6 و B12 با کاهش خطر ناباروری به دلیل مشکلات تخمک گذاری همراه بود. مطالعات دیگر ویتامین B12 را با ناباروری زنان مرتبط دانسته است. علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که سطح بالای B12 و فولات ممکن است باروری را در زنانی که تحت درمان ناباروری قرار گرفته اند افزایش دهد.

افزایش باروری زنان

کلسیم

هیچ مطالعه واقعی وجود ندارد که مکمل کلسیم باروری را افزایش دهد. اما برای مردان و زنان مهم است که از مواد معدنی کافی برای جلوگیری از کمبود استفاده کنند. RDA کلسیم برای زنان بالغ 1000 میلی گرم در روز است. بهتر است کلسیم مورد نیاز خود را از منابع غذایی مانند ماست یا سایر محصولات لبنی دریافت کنید ، در غیر این صورت از مکمل ها کمک بگیرید.

کوآنزیم Q10

بدن کوآنزیم Q10 تولید می کند ، اما افزایش سطح آن در جریان خون می تواند برای باروری مفید باشد ، به ویژه اگر از IVF استفاده می کنید. یک مطالعه تأیید شده در سال 2018 نشان داد که مصرف مکمل CoQ10 پاسخ تخمدان را در زنانی که تحت IVF قرار دارند بهبود می بخشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ویتامین دی

مطالعات دیگر کمبود ویتامین D را با ناباروری در زنان مرتبط کرده است. مطالعه ای در سال 2019 سطح پایینی از ویتامین D را در زنانی که به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک نابارور بودند ، نشان داد. ویتامین D نقش مهمی در عملکرد باروری مردان و زنان دارد. تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D می تواند با ناباروری در مردان و زنان ارتباط داشته باشد ، بنابراین اندازه گیری کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

اسید فولیک

یکی از راه های افزایش باروری زنان ، مصرف مکمل های اسید فولیک است. دریافت مقدار کافی اسید فولیک تنها گزینه مناسب در دوران بارداری نیست. مکمل فولات قبل از بارداری با شانس بیشتری برای باردار شدن ، موفقیت بیشتر در باروری و کاهش خطر نقص های عصبی در نوزاد همراه است. برای زنان باردار ، RDA اسید فولیک 600 میکروگرم است. علاوه بر این ، به زنانی که قصد باردار شدن دارند یا ممکن است باردار شوند توصیه می شود که حداقل یک ماه قبل از بارداری مکمل اسید فولیک را با دوز روزانه 400 تا 800 میکروگرم مصرف کنند. به

ثروت

ناباروری ناشی از اختلالات تخمک گذاری (یکی از موانع احتمالی باروری) ممکن است به دلیل کمبود آهن باشد. مطالعه ای در سال 2006 بر روی بیش از 18000 زن نشان داد که مکمل آهن خطر این نوع ناباروری را کاهش می دهد. اگر می دانید که مشکل تخمک گذاری دارید ، در مورد نحوه افزودن مکمل آهن یا آهن مناسب به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

به ما اطلاع دهید: قرص Iron Plus Health Brest

امگا 3

این به سلامت بارداری بیش از 35 سال کمک می کند. هنگام بررسی سیستم های تغذیه ، خوردن غذاهای دریایی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم با باروری بیشتر همراه است. اگر به طور منظم غذاهای دریایی غنی از امگا 3 نمی خورید ، مصرف مکمل ها در هنگام بارداری می تواند به شما کمک کند.

سلنیوم

سلنیوم ممکن است زیاد مورد توجه قرار نگیرد ، اما یک ماده معدنی ضروری است که در سیستم تولید مثل نقش دارد. یک مطالعه در سال 2015 گزارش داد که کمبود سلنیوم ممکن است علت سقط جنین باشد. بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2019 ، سلنیوم همچنین می تواند به حفظ سلامت مایع فولیکول در اطراف تخمک زن کمک کند. RDA سلنیوم 55 میکروگرم در روز برای بزرگسالان است.

جی! آیا می توانم مولتی ویتامین مصرف کنم؟

از آنجا که مواد مغذی زیادی بر باروری تأثیر می گذارد ، ممکن است استفاده از مولتی ویتامین های با کیفیت بالا به جای مکمل ها آسان تر باشد. برای زنان توصیه می شود به دنبال محصولاتی باشند که شامل موارد زیر است:
حداقل 400 میکروگرم فولات
حداقل 300 میلی گرم کولین
150 میکروگرم ید
18 میلی گرم آهن
حداقل 600 واحد ویتامین D

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: heti

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *