اهمیت یک رژیم غذایی سالم روزانه؛ فواید غذاهای ناسالم برای سلامتی چیست؟


غذای سالم خود زندگی است. این بدان معناست که خوردن شما را به زندگی باز می گرداند. اما نخوردن به عنوان حیات بخش، تهدید کننده زندگی محسوب می شود. غذاهای ناسالمی که هر روز برای کاهش زمان پخت می خوریم، تهدیدی غیرقابل تصور برای بدن ما هستند. شاید تغییر غذای ناسالم با خوردن غذاهای ناسالم برای مدت طولانی کار سختی باشد، اما با حوصله و کمی تلاش، به آن عادت خواهید کرد. در پایان، زندگی سالم تری خواهید داشت. سپس اهمیت یک رژیم غذایی سالم روزانه را که بر زندگی و سلامتی شما تأثیر می گذارد، درک خواهید کرد.

اهمیت رژیم غذایی سالم.

تغذیه سالم چیست؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. این بدان معنا نیست که شما باید چربی را کاهش دهید. عادات غذایی سالم شامل تغییر به یک رژیم غذایی متعادل و مغذی است. این بدان معناست که همه چیز را به مقدار مناسب، در زمان مناسب و با ترکیب مناسب مصرف کنید. چربی ها را به طور کامل حذف نکنید یا فیبر و پروتئین بیش از حد مصرف نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که باید ترکیبی از همه نوع غذا به کودکان داده شود. زیرا این سن برای رشد جسمی و ذهنی آنهاست.

اثرات عادات بد غذایی

تاثیر فوری رژیم غذایی نادرست بر سلامت ما افزایش وزن کوتاه مدت یا چاقی است. در مرحله بعد، دیابت بیماری قلبی فشار خون بالا استخوان های ضعیف یا رشد کند مغز؛ مشکلاتی مانند از دست دادن حافظه از عوارض رژیم غذایی نامناسب است. برای سلامتی باید غذاهای مناسب بخورید.

چرا رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟

در اینجا چند دلیل برای پاسخ به سوال بالا آورده شده است:

آنچه می خورید مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کند. این مقدار انرژی مورد نیاز بدن شما برای عملکرد روزانه را فراهم می کند. بنابراین تمام این مواد مغذی را فقط می توان از طریق یک رژیم غذایی سالم به دست آورد، نه سایر غذاهایی که می خورید. یک رژیم غذایی سالم نیز برای تحریک هورمون رشد با افزایش سن لازم است.

رژیم غذایی سالم برای عملکرد بدن بسیار مهم است. تمام مواد مغذی حاصل از یک رژیم غذایی سالم، سلول‌های بدن و سلول‌های مغز را تحریک می‌کنند تا فعال باشند و وظایف خود را انجام دهند.

یک رژیم غذایی سالم سیستم ایمنی را تقویت می کند و به جلوگیری از بیماری سریع کمک می کند. یک سیستم ایمنی قوی با تمام باکتری ها و ویروس هایی که باعث بیماری می شوند مبارزه می کند.

به طور کلی توصیه می شود که چربی را از رژیم غذایی خود حذف کنیم. اغلب با حذف کامل حتی سالم ترین چربی ها اشتباه می شود. چربی هایی که نباید خورده شوند، چربی های اشباع یا ترانس نامیده می شوند. چربی های تک غیر اشباع؛ چربی های چند غیر اشباع؛ اسیدهای چرب امگا ۳ مانند پروتئین ها و ویتامین ها برای سلامتی ما بسیار مهم هستند. این روغن‌ها در زیر سلول‌های پوست ذخیره می‌شوند و به انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی تبدیل می‌شوند.

توجه به این موارد ضروری است:

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند بدون اینکه در دام افزایش وزن یا چاقی بیفتید بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید.

مواد مغذی مختلف و اهمیت آنها:

فواید انواع سبزیجات مغذی

تمام مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ یک زندگی سالم را با خوردن یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید. اینها شامل پروتئین، کربوهیدرات ها چربی ویتامین ها مواد معدنی؛ حاوی آب و فیبر است.

  1. پروتئین

شما باید هر روز یک ماده مغذی بسیار مهم بخورید. پروتئین به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای تشکیل بافت جدید و بازسازی بافت قدیمی در نظر گرفته می شود. از بافت های غیر چرب و ماهیچه ها محافظت می کند. پروتئین همچنین برای تولید آنزیم ها و هورمون هایی که عملکردهای مختلف بدن ما را کنترل می کنند مورد نیاز است. افراد رژیمی اغلب از پروتئین در رژیم غذایی خود اجتناب می کنند. این عمل برای سلامتی مضر است. این به این دلیل است که می تواند عضلات را ضعیف کرده و باعث آسیب شود.

حاوی پروتئین است

کلیه محصولات لبنی گوشت، ماهی، تخم مرغ، سویا منبع غنی پروتئین است.

  1. کربوهیدرات ها

منابع انرژی برای بدن شما؛ کربوهیدرات ها انرژی بدن شما را تامین می کنند. نوجوانان و بزرگسالان به انرژی زیادی نیاز دارند. برای رشد و نمو ضروری است، متابولیسم را تسریع می کند و به جلوگیری از کمبود انرژی در طول روز کمک می کند. دریافت کربوهیدرات کافی در رژیم غذایی از تبدیل پروتئین به چربی جلوگیری می کند.

منابع کربوهیدرات ها شامل نان و غلات است.

  1. اهمیت یک رژیم غذایی سالم روزانه؛ چربی

بر این باور غلط که در رژیم غذایی خود به چربی نیاز ندارید غلبه کنید. رژیم غذایی شما باید دارای چربی های اشباع شده و چربی های امگا ۳ و ۶ کم باشد، اما چربی ها در رژیم غذایی شما بسیار مهم هستند. در اینجا برخی از مهم ترین دلایلی که چرا چربی برای ما بسیار مهم است، آورده شده است.

  • چربی ها انرژی می دهند.
  • آنها غشاهای سلولی را تشکیل می دهند.
  • ویتامین A E برخی ویتامین ها مانند D و K برای جذب چربی مورد نیاز هستند.
  • هورمون تولید می کند.
  • چربی ها لایه ای زیر پوست ما تشکیل می دهند که از ماهیچه ها محافظت می کند و بدن را گرم نگه می دارد.

آجیل و دانه ها منابع خوبی از چربی های سالم هستند. می توانید روغن معمولی خود را با روغن زیتون یا روغن کانولا جایگزین کنید.

  1. ویتامین ها و مواد معدنی

این مواد مغذی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات ها اهمیت کمتری دارند، اما برای بدن مهم هستند. اگرچه مقدار کمی، آنها باید بخشی از رژیم غذایی روزانه ما باشند. فقدان هر یک از اینها می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

  1. اهمیت یک رژیم غذایی سالم روزانه؛ فیبر

فیبر یک ماده مغذی ضروری برای حرکات طبیعی روده است. آنها همچنین به عنوان عامل بیماری های قلبی عروقی، بیماری های قلبی و سکته شناخته شده اند. از برخی بیماری های مزمن جدی مانند سرطان و دیابت محافظت می کند.

  1. هستند

به حفظ سطح هموگلوبین کمک می کند. این یک ماده مغذی ضروری است که به رشد و تمرکز سلول های مغز کمک می کند.

  1. اهمیت یک رژیم غذایی سالم روزانه؛ کلسیم

دندان ها و استخوان ها را رشد می دهد، آنها را تقویت می کند و از شکستن آنها جلوگیری می کند. مصرف خوب کلسیم در رژیم غذایی ما به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. بسیاری از ما در مورد ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم. اما در دراز مدت می تواند برای سلامتی ما مضر باشد.

اما هنوز برای شروع یک رژیم غذایی سالم دیر نیست. داشتن یک رژیم غذایی متعادل مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، خطر چاقی را کاهش می دهد و عملکرد صحیح بدن را تضمین می کند. یک رژیم غذایی متعادل باید حاوی پروتئین و چربی باشد. کربوهیدرات ها چربی ویتامین ها حاوی مقدار متعادلی از مواد معدنی و فیبر است. بنابراین رژیم غذایی غنی از این مواد مغذی داشته باشید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.

لینک های مربوطه

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه؛ ۵ برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

۱۱ رژیم غذایی سالم و موثر + روزانه برای کاهش وزن داشته باشید.

تندرستی بانوان ۵ یک رژیم غذایی سالم برای مقابله با علائم خونریزی

مقدار زیادی غذای سالم بخورید؛ ۵ غذاهای مفیدی که برای پرخوری مناسب نیستند

۵ غذاهای سالمی که ضریب هوشی را افزایش می دهند

۵ غذاهای غنی از منیزیم برای سلامتی بسیار مفید هستند.