انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و تغذیه


جی! آیا از چاقی رنج می برید؟ جی! آیا به دلیل افزایش وزن نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید و اعتماد کافی برای حضور در اجتماع ندارید؟ اگر این مسائل را تجربه می کنید ، باید بدانید که به مرحله افسردگی رسیده اید. بنابراین این فرصت را از دست ندهید و ضخامت خود را کشف کرده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلات عمده ای است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر کرده است. از آنجایی که ممکن است یک یا دو نفر در هر خانه به سر کار بروند و زمان زیادی را در خارج از خانه بگذرانند ، مطمئناً وقت زیادی برای تهیه یک غذای خوب صرف نمی کنند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا ما دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از بررسی انواع مختلف چاقی ، باید از خود بپرسیم علت چاقی من چیست؟ جی! آیا با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ واقعیت این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی ذخیره شده داشته باشد که کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ کس چاق در جهان از تصویر او خوشش نمی آید. اما با وجود این ، سلامتی حرف اول را می زند زیرا ممکن است بیماری های جسمی بالقوه ای مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

تشخیص انواع چاقی و درمان

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل خود ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی شکم است.

انواع چاقی

جی! آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به وفور در جامعه مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. ممکن است متوجه نشوید که چقدر قند و چربی در رژیم غذایی برای شما مضر است ، اما غذاهای قندی و چرب آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به شکل و فرم بدن آسیب می رسانند ، بلکه سلامتی را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان چاقی توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را کاهش دهید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

هنگامی که تحت فشار یا استرس هستید ، اشتهای شما افزایش می یابد. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش داده و به ثبات نسبی دست یابید.
یوگا یک گزینه عالی برای کاهش استرس و کاهش اشتهای فرد برای شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی افراد دچار چاقی می شوند که بستگی به ژنتیک دارد. در این حالت ، باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را محدود کرد و همیشه در زندگی به گونه ای ورزش کرد که متابولیسم بدن دائماً در حال کار باشد. بنابراین بیشتر مانند هوازی و وزن آزاد قبل ورزش کنید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار افزایش وزن می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از نردبان استفاده کرده و پیاده روی را با تمرینات با وزنه رایگان جایگزین کنند.

سکوت نکنید
به طور معمول ، افرادی که در شرکت ها و دفاتر کار می کنند و بیشتر از دیگران می مانند ، از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا هیچ گونه فعالیت بدنی ندارند. این افراد معمولاً خوشمزه ترین غذاها را مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که مانند من و متخصصان تغذیه از اینترنت تغذیه مناسبی ایجاد کرده و با آن تمرین کنند.
در حقیقت ، برخی از ورزشکاران ممکن است به دلیل آسیب دیدگی یا مشکلات جسمانی دچار اضافه وزن شوند.

معرفی انواع ضخامت شکم

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا خجالت نکشید ، زیرا من و آن رژیم با ارائه تغذیه برای کاهش وزن ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. کافی است انواع ضخامت شکم را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. لازم نیست سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و رژیم را همیشه رعایت کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه های شما جمع شده است و هیچ ساختار و ظاهری تحریک کننده ندارد ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون همچنین برای کنترل استرس در بدن ساخته شده است. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر شدید است که افراد برای بهبود وضعیت خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای کاهش استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • تمرین را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی یا مزاحم خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان ها دیده باشید که علیرغم از دست دادن اندام ، معده ای چرب شبیه به لاستیک دارند که غذاهای چرب مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند.

اگر می خواهید از بیماری کبد و کلیه جلوگیری کنید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان دچار معده بد می شوند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در رحم نگه می دارند تا زمانی که رشد کند. حتی پس از زایمان ، ثابت شده است که اسهال بیشتر طول می کشد. این نوع ضخامت شکم معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد ، زیرا رحم نسبت به قبل از زایمان سنگین تر شده و در نتیجه روی زمین می افتد. به همین دلیل توصیه می شود که در دوران شیردهی باید از تغذیه مناسب مانند من و تغذیه و علاوه بر ورزش مانند پیلاتس استفاده کرد.

جی! آیا بعد از غذا معده شما درد می کند؟
شاید شما زیاد غذا خورده اید و معده یا معده شما بلافاصله به جلو آمده است. این فقط به دلیل التهاب و هضم غذا است. این یک نوع ضخامت شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و اختلالات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از کمی حبوبات و شیر استفاده کنید
  • آب نبات را بردارید
  • غذاهای ناسالم را با سبزیجات و مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • شناسایی و استفاده از پروبیوتیک ها
  • صبحانه را حذف نکنید ، ناهار را زود بخورید و شام سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

جی! آیا روغن در کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم شما ذخیره شده است ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان رهایی از شر این ماده خطرناک و خطرناک فرا رسیده است. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، به مغازه بروید و به مغازه خواربار فروشی سر بزنید.

نوشیدنی های قندی و شکر به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی در ران و باسن را به ارث می برند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. اما بیشتر خانم ها در هنگام پایان وزن اضافه وزن دارند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کند می شود. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از انواع قرص های کاهش وزن را داشته باشند.

چاقی و تغذیه کم

جی! انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. در نتیجه این رویکرد ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و در حال افزایش وزن هستند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو گروه کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی

هر دو نوع برای سلامتی خطرناک هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به جذام در هنگام ورزش یا ورزش دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و تعریق است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به تعادل برسد. یعنی یک صبحانه کامل و یک شام کوچک.

اما فردی که اضافه وزن دارد بدن متورم شده و دچار سرفه می شود. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل شرایط سرد و مصرف غذاهای سرد است. به افراد بلغمی توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. در واقع برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به قرص های گیاهی مختلف و پودرهای گیاهی روی می آورند. این مرحله را نیز در نظر بگیرید.

راهبردهای مبارزه با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید از استراتژی های کاهش وزن مطلع باشید و شیوه زندگی کلی خود را به شیوه ای مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های کاهش وزن را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • برای چاقی از جراحی بیشتر استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • اشتهای خود را کنترل کنید
  • محیط خود را برای کاهش استرس مدیریت کنید

نتیجه

به خاطر داشته باشید که شما غذا می خورید زیرا غذا شکل بدن انسان را می سازد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از طریق تغذیه به دست می آوریم. بنابراین ما باید به رژیم های کاهش وزن و انواع رژیم هایی که رعایت می کنیم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که برنامه های تغذیه و تغذیه من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد مغذی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات تغذیه ای را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • رژیم غذایی خود را با ورزش متعادل کنید
  • رژیمی را انتخاب کنید که شامل غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها باشد
  • رژیم کم چربی با سطح خوب چربی اشباع و کلسترول را انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *