انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت


من به تمام سوالات شما در مورد غلات کامل پاسخ می دهم! از خیساندن تا ذخیره سازی تا پخت و پز و تغذیه ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد انواع مختلف غلات بدانید وجود دارد.

احتمالاً می دانید که اگر مدتی KERF را خوانده اید ، من کاملاً عاشق غلات هستم. عشق من به جو خیلی زیاد است. و قبل از اینکه یک نان کامل داشته باشم ، من با گندم کامل بیگانه نیستم!

من واقعاً برای نان و هر غله دیگری تبعیض قائل نمی شوم.

من به عنوان یک متخصص ثبت نام ثبت نام ، توصیه می کنم از غلات کامل به عنوان یکی از متنوع ترین گروه های غذایی استفاده کنید (مگر اینکه در واقع ، برای پزشک توصیه نمی شود). آنها سرشار از مواد مغذی خوب برای شما مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

غذا بخور غلات کامل مهم است:

  • شاخه ها. این پوسته خارجی دانه است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی غلات بیشتر از نشاسته ساخته شده است.
  • حشره این لایه داخلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری بر انواع مختلف غلات و به ویژه نحوه نگهداری و پخت آنها خواهید داشت.

این هم فایل در بدن راهنمای غلات 🙂

انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

غلات دانه های علف خوراکی هستند

غلات ، که به عنوان “غلات” یا “غلات” شناخته می شوند ، دانه های خوراکی علف های مخصوص هستند.

انواع مختلفی از غلات در غلات واقعی وجود دارد که از خانواده گیاهان Poaceae به دست می آید از جمله گندم ، جو ، برنج ، ذرت ، جو دوسر ، سورگوم ، چاودار و سورگوم. در این گروه ها انواع مختلفی مانند فارو ، فریکه و اسپتل وجود دارد که همه انواع گندم هستند و همچنین دانه های جدیدی مانند تریتیکال که مخلوطی از گندم و چاودار است.

جی! دانه کاذب چیست؟

گروه “شبه غلات” بخشی از یک خانواده گیاهی واحد نیست ، که دانه های “واقعی” آن متعلق به آنها است ، اما به طور مشابه مغذی هستند و به همان شیوه ای که دانه های “واقعی” مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از اینها ، مانند آمارانت ، گندم سیاه و کینوا ، دانه نیستند بلکه دانه های گونه های مختلف گیاهی خارج از خانواده Poaceae هستند.

غلات مصنوعی به طور فزاینده ای در نان ، نان تخت ، خرده نان ، ماکارونی ، غلات صبحانه و تنقلات استفاده می شود و به تنهایی جایگزین برنج ، ماکارونی و پسر عموها می شود. منبع

سوالات غلات

نحوه خرید غلات

شما می توانید بسیاری از حبوبات را به صورت خام خریداری کنید ، از مارک های معروف مانند Bob’s Red Mill یا Whole Foods 365. راه مورد علاقه من برای خرید آنها این است که بشکه های زیادی را ذخیره کنم تا بتوانم فقط مقدار مورد نیاز خود را دریافت کنم (مخصوصاً وقتی آشپزی من دوست دارم از چیزی استفاده کنم که زیاد استفاده نمی کنم.) توصیه می کنم فقط آنچه را که برای یک ماه یا بیشتر نیاز دارید بخرید تا بدتر نشود. برای اطلاع از نکات ذخیره سازی به زیر مراجعه کنید.

نحوه نگهداری غلات

خام: غلات را در شیشه های شیشه ای و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. دانه های خشک حدود 3 ماه در اتاق خواب ، 6 ماه در یخچال و 1 سال در رول دوام می آورند.

پخته: دانه های پخته شده را در ظرف محکم بسته در یخچال به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

چگونه غلات را خیس کنیم

  1. آبکشی کنید دانه ابتدا هرگونه آلودگی یا گرد و غبار (به جز جو) را حذف می کند.
  2. اضافه کردن: دانه را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید خنثی کننده * برای هر فنجان غلات. در دمای اتاق خیس کنید.

* خنثی کننده چیست؟

  • غیرلبنی: آب لیمو ، سرکه سیب خام ، جوش شیرین
  • شیر: ماست ساده شیر کامل ، کره فرهنگی ، کفیر ، آب پنیر مایع

چرا غلات را خیس می کنیم؟

خیساندن غلات و مواد افزودنی قبل از پخت و پز آنها را برای دستگاه گوارش راحت تر می کند ، مواد مغذی راحت تر جذب می شوند و زمان پخت را کاهش می دهد.

همیشه قبل از پختن غلات خود را بشویید ، حتی اگر جذب نشوند.

طرز تهیه ذرت

1 بجوشانید: غلات را در قابلمه ای با آب داغ (یا آب گوشت برای تغذیه بیشتر) قرار دهید.

2 فصل: به مزه کمی نمک اضافه کنید.

3 بجوشانید: روی تابه را بپوشانید ، حرارت را کم کنید تا بپزد و بپزید تا تمام شود (زمان پخت برای دانه های مختلف متفاوت است).

4 هم نزنید: دانه ها را در حین پخت هم نزنید زیرا این باعث می شود آب آشپزی خیلی سریع حل شود و آن را قارچ کند.

تجهیزات پخت و پز: ما از پلوپز یا بیشتر قابلمه فوری برای پختن غلات استفاده می کنیم.

تغذیه غلات کامل

غلات کامل بسیاری از مواد مغذی ضروری را تأمین می کنند.

  • فیبر: این شاخه فیبر زیادی در غلات کامل تولید می کند.
  • ویتامین ها: غلات کامل سرشار از ویتامین های گروه B و همچنین نیینی ، تیامین و فولات هستند.
  • مواد معدنی: آنها سرشار از مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
  • پروتئین: غلات کامل در هر وعده چندین گرم پروتئین دارند.
  • بازدارنده های اکسیژن: بسیاری از ترکیبات موجود در غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • ترکیبات گیاهی: غلات سبوس دار انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی را که مسئول پیشگیری از بیماری ها هستند ، تامین می کنند. اینها شامل پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها هستند. منبع

جی! غلات برای سلامتی چیست؟

خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی از آنها شامل کاهش فشار خون ، تأمین انرژی دائمی و ارائه آنزیم های ضروری ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.

در اینجا چند روش خاص برای سالم سازی غلات کامل وجود دارد:

  • شاخه ها و الیاف تجزیه کربوهیدرات ها را به گلوکز تاخیر می اندازند – بنابراین قند خون را پایدار نگه می دارند به جای ایجاد خارهای تیز.
  • فیبر به کاهش کلسترول و همچنین انتقال مواد زائد از طریق گوارش کمک می کند.
  • فیبر همچنین می تواند از تشکیل لخته های کوچک خون که می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس موجود در غلات کامل می تواند در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. منبع

نکات سریع غلات

  • کینوا پروتئینی است که با 8 اسید آمینه ضروری رقابت می کند.
  • اگر برنج سفید دوست دارید ، نیمی سفید و نیمی قهوه ای را برای مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • برنج وحشی پروتئین و کربوهیدرات کمتری نسبت به برنج سفید یا قهوه ای دارد.
  • بلغور جو دوسر فوری معمولاً شکر اضافه می کند ، بنابراین انتخاب کنید که آن را کاملاً برش دهید یا به جای آن فلز را برش دهید.

5 دستور العمل غلات سالم و خوشمزه

1. سالاد یونانی و کینوا

سالاد یونانی و کینوا |  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

2. دستور تهیه کیک جو دوسر

پنکیک جو |  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

3. سالاد شیر خریداری شده

سالاد شیر خریداری شده. |  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

4. سالاد پرتقال کاری فارو

5. سالاد رادیچیو و گندم سیاه

6. سالاد کدو حلوایی

7. سالاد برنج ممنوع



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *