افزایش وزن چگونه می توان وزن و تغذیه خود را افزایش داد؟


تعادل فقط در مورد کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس اضافه وزن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و اضافه وزن می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد تغذیه و تغذیه مناسب با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم کاهش وزن

جی! برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

جی! درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم کاهش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم تنها بر “کالری” غذا تمرکز می کنند. با این حال ، کالری باید فقط به عنوان یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع رژیم غذایی بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان افزایش وزن بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ دارد. این ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

افزایش وزن

جی! بهترین برنامه تغذیه چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه نوع تغذیه ای برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی که برای افزایش وزن تنظیم می شود بسیار ساده تر از رژیم کاهش وزن است. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین حاوی 0 کالری است.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به طور مشابه ، بسته به گروه هایی که در طول روز می خورید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. در حقیقت ، همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم ، سطح کربوهیدرات نسبت به همه گروه های غذایی بالاتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

افزایش وزن

جی! چه چیزهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین لانه تخم است. شیر کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به ضخامت شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد مغذی و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید چربی های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز نظر شما در مورد تغذیه کاهش وزن چیست؟ جی! کدام روش کاهش وزن را توصیه می کنید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که منتظر دیدن نظرات و تجربیات خود باشید ، دوستان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *