افزایش وزن در زندگی به دلیل کاهش متابولیسم نیست


اکثر ما در حدود 18 تا 20 سالگی به آخرین قد بالغ خود می رسیم متأسفانه ، این بدان معنا نیست که رشد خود را متوقف می کنیم! به طور متوسط ​​، آمریکایی ها سالانه یک یا دو پوند درآمد دارند ، از زمان رسیدن به بزرگسالی تا 60 سالگی ، زمانی که این روند شروع به تغییر می کند. در واقع ، در آن مدت ، خسارات زیادی وارد شده است.

اگرچه درآمد یک یا دو پوند در سال تفاوت چندانی در سلامتی شما ایجاد نمی کند ، اما درآمد سی یا چهل پوند در دوران بزرگسالی می تواند بر خطر ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی ، سرطان و سایر شرایط مرتبط با چاقی تأثیر منفی بگذارد. مانند درد زانو و آپنه خواب.

علت افزایش وزن در میانسالی چیست؟

این تصور دیرینه وجود دارد که این پدیده به ظاهر جهانی به دلیل – حداقل تا حدی – کاهش متابولیسم در میانسالی است. به ما گفته شده است که موتورهای بدن ما در جوانی کمی سریعتر کار می کنند و کارهای زیادی نمی توان انجام داد. اگر می خواهیم از افزایش وزن در میانسالی جلوگیری کنیم ، باید زمان زیادی را صرف ورزش و / یا تنظیم رژیم غذایی خود کنیم تا این کاهش متابولیک را جبران کند.


اکنون ، اگر از قدم گذاشتن در این شب زیبا امتناع کنید ، می توانید انواع رژیم ها ، تمرینات و مکمل های خاصی را پیدا کنید که متابولیسم میانسال شما را تقویت می کند. تا حدی که هریک از این موارد میزان سوخت و ساز بدن شما را در حالت استراحت با موفقیت افزایش دهد ، تأثیر آن می تواند بسیار ناچیز باشد. همانطور که قبلاً گفتم ، تلاش برای کاهش وزن با افزایش متابولیسم مانند این است که بخواهید قایق را با چاقوی کره ای هدایت کنید – شما مدت طولانی بدون حرکت حرکت می کنید.

همچنین ببینید: جی! آیا رژیم غذایی شما مقصر است؟

اما یک مطالعه جدید همه این ایده ها را در مورد متابولیسم زندگی در وسط آب در مخلوط کن به ما می دهد.

شگفتی: متابولیسم شما بعد از 40 سالگی کند نمی شود

محققان با استفاده از یک روش پیشرفته (روش آب دو نقطه ای) میزان مصرف انرژی را در جمعیت متفاوت بیش از 6000 نفر اندازه گیری کردند. رده سنی این افراد از نوزاد تا 95 سال و از زمینه ها و فرهنگ های مختلف بود. و نتایج تقریباً برعکس چیزی بود که مشاهدات ما باعث می شد ما به آن باور داشته باشیم.

جای تعجب نیست که میزان متابولیسم ما در دوران کودکی بیشتر است و در 12 ماهگی افزایش می یابد. اما پس از آن نرخ متابولیسم ما از سن 20 تا 60 سالگی بسیار پایدار است. تقریباً هیچ افتی در زندگی وجود ندارد.

به نظر می رسد تغییرات آینده در حدود 60 سالگی رخ می دهد ، هنگامی که متابولیسم به آرامی آغاز می شود. اما به خاطر داشته باشید که این همان سنی است که افراد معمولاً وزن خود را متوقف کرده و به آرامی شروع به کاهش وزن می کنند. اگر فکر می کنید تغییرات مربوط به سن در وزن بدن ناشی از تغییرات مربوط به سن در میزان متابولیسم ما است ، اساساً برعکس آن چیزی است که انتظار دارید ببینید.

برعکس ، این مطالعه نشان می دهد – در همه موارد مشابه – متابولیسم ما در دهه های 40 و 50 نسبت به دهه 20 و 30 کندتر نیست. بدیهی است که سایر موارد با یکدیگر مطابقت ندارند.

اگر متابولیسم ما نیست ، پس چیست؟

ما فقط می توانیم بیش از نیاز خود کالری دریافت کنیم. البته فرصت های زیادی برای این کار وجود دارد.

همچنین ببینید: چرا ما زیاد غذا می خوریم

شاید ما هم به سمت پایین حرکت می کنیم. حتی اگر آن را در طول ورزش منظم به یکدیگر بدهیم ، ممکن است همه روزهای ما بیشتر از چهل سالگی در 40 سالگی بنشینیم. به عنوان مثال ، در مورد نحوه گذراندن وقت خود با دوستان خود در مقایسه با اینکه چگونه ممکن است زمان کمتری داشته باشید ، فکر کنید. جی! آیا فعالیت های اوقات فراغت شما بیشتر یا کمتر از قبل فعال است؟

شاید ما آنچه را که در مورد نحوه عملکرد بزرگسالان به ما داده شده است برجسته کنیم. یا ممکن است کمی حرکت کنیم زیرا بدن ما احساس سفتی یا درد می کند. (متأسفانه عدم تحرک این روند را تسریع می کند.)

با حرکت و استفاده کمتر از بدن ، ساختار بدن ما نیز تغییر می کند. ما ماهیچه های خود را از دست می دهیم ، که این امر باعث کاهش بیشتر توانایی ما در حرکت و تعداد کالری های سوزانده شده در زمان استراحت می شود. بنابراین ، از این نظر ، متابولیسم ما در واقع می تواند کند شود – اما نه به دلیل سن ما. در عوض ، به دلیل انتخاب شیوه زندگی که ممکن است در دوران پیری داشته باشیم ، در حال کاهش است.

در واقع ، این مطالعه تأیید می کند که جرم کم چربی یکی از مهمترین عوامل در مصرف انرژی است – و مهمتر از میزان کالری سوزانده شده توسط ورزش است. و مهمتر از سن شما

آنچه می توانید برای جلوگیری از افزایش وزن متوسط ​​انجام دهید

خبر خوب در اینجا این است که ممکن است خیلی بیشتر از آنچه تصور می کردیم تحت کنترل ما باشد. اما ممکن است لازم باشد در سن خود بازیگری را متوقف کنیم. یا بهتر است از پیگیری سند جامعه ما برای ظاهر میانسال خود دست بردارید.

همکار من دکتر جاناتان سو ، که به تازگی پا به پای بروک آرمسترانگ به عنوان میزبان جدید پادکست Get -Fit Guy قرار داده است ، توصیه های عالی برای افراد در هر سنی و استانداردهای برابری در تلاش بیشتر – صرف نظر از محدودیت هایی که در کار ایجاد می کنید ، دارد. با. همین هفته ، پس از گوش دادن به برنامه او ، متوجه شدم که می توانم با قدم گذاشتن در گامهای صبحگاهی بیشترین بهره را ببرم.

از نظر تغذیه ای ، پروتئین می تواند نقش مهمی در تلاش ما برای جلوگیری از گسترش میانسالی داشته باشد. گنجاندن سطح خوب پروتئین بالا در رژیم غذایی ما می تواند به ما در حفظ وزن و ساختار بدن ما در حداقل سه روش مهم کمک کند:

  1. پروتئین به کاهش اشتها کمک می کند ، که می تواند از پرخوری راحت تر جلوگیری کند.
  2. پروتئین همچنین از طریق تأثیر قابل توجهی روی دمای غذا بر متابولیسم تأثیر مستقیم دارد. این بدان معناست که شما بعد از خوردن پروتئین ، کالری بیشتری می سوزانید تا بعد از خوردن همان مقدار کالری از چربی یا کربوهیدرات. این اثر کوچک است ، اما هر مقدار کمک می کند.
  3. پروتئین (در ترکیب با ورزش و حرکت) به ما کمک می کند تا بافت ماهیچه ای را بسازیم و حفظ کنیم ، که به ما کمک می کند کالری بیشتری در حالت استراحت بسوزانیم.

برای این منظور ، من پیشنهاد می کنم همراه با انواع خاصی از غذاهای پروتئینی در وعده های غذایی و میان وعده های غذایی خود غذاهای حیوانی و همچنین تخم مرغ ، ماهی و لبنیات ، کمترین منابع پروتئینی را در اختیار شما قرار دهند. لوبیا ، حبوبات ، غلات ، آجیل و دانه ها نیز پروتئین را تأمین می کنند. به خاطر داشته باشید که مراقبت بیشتر از غذاهای گیاهی برای تأمین همان مقدار پروتئین که می توانید از چند سرویس غذای حیوانات خانگی دریافت کنید.

بخش قبلی من در مورد چگالی پروتئین می تواند به شما در کنترل مصرف پروتئین کمک کند و در عین حال کل کالری دریافتی را نیز بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید قسمت های من را در زمینه جلوگیری از از دست دادن ماهیچه های مربوط به سن و افزایش عضلات بیشتر از پروتئین کمتر با این پست در زمینه ایجاد تغذیه بر اساس ماهیچه ها مشاهده کنید.

و سرانجام ، من و براک آرمسترانگ به تازگی با یکدیگر همکاری کردیم تا یک مجموعه پادکست ویژه در زمینه وسط زندگی ایجاد کنیم ، که می توانید اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *