استرس و چاقی دکتر انوشه متخصص تغذیه


استرس و موانع فوری زندگی برای کاهش وزن
افراد پرسرعت و شلوغ در انجام تعدادی از کارها با هم و با مهارت در محل کار متخصص هستند. آنها تمام زندگی خود را سریع و مشغول می کنند. به این افراد دیر گفته می شود و می خواهند زودتر بروند ، در حالی که برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر می کنند. آنها در استراحت و استراحت مشکل دارند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
علاوه بر جدیدترین ابزارها مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه های اجتماعی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کند. اما ما احساس می کنیم که مورد حمله و زندان هستیم. اکثر مردم سخت کار می کنند و خواب کمی می بینند و این سرعت زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و پرخوری همراه است.
این حالت “خستگی” نامیده می شود ، زمانی که منابع بدن خسته کننده هستند و شما احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد می خواهد انرژی کمکی را از غذا دریافت کند. الگوهای نامناسب و غیرطبیعی خواب با اضافه وزن و چاقی مرتبط است. خواب کوتاه مدت با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه تازه ای به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید رفتارها و موقعیتهای استرس زای زندگی را که تعادل زندگی را بر هم می زنند درک کنیم. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا شیوه زندگی شما درست نیست ، این است که هویت و شیوه زندگی خود را لیست کرده و تجزیه و تحلیل کنید. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار مرحله زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اقوام ، خویشاوندان و روابط شخصی 2- کار 3- امور معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به خدمات شخصی ادعا شده.
بنابراین ممکن است بپرسید که چقدر زمان برای هریک از این موارد صرف شده است؟ جی! آیا او بیش از حد روی چیزی تمرکز کرده است؟ جی! کدام یک از این آزمایشات بیشتر ناراحت کننده است؟ چه چیزی به فرد کمک می کند استرس را مدیریت کند و به او قدرت و آرامش بدهد؟ جی! دوست دارد برای چه مسیری ارزش قائل شود و دوست دارد روی کدام مسیر تمرکز کند؟ تمرکز بر این موارد می تواند به تغییر رفتار و بهبود سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد منجر به شرایط بهتر و کاهش استرس می شود. ذهن آگاهی می تواند یک نیروی شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج یک مطالعه بر روی افرادی که یک یا چند خطر بیماری قلبی داشتند نشان داد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس برای برنامه کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی به آنها کمک کرده است. زیاد.
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
انگیزه و توجه به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد بگیرید.
ببینید چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشتید یا دوره پرخوری قبلی ، یا چقدر به آینده فکر می کنید ، و چه؟ آیا این دیدگاه شما را از درک آن بازداشته است؟ جی! الان در نظر دارید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه در کاهش وزن (در گذشته به دلیل نتایج قبلی) شکست می خورم یا اگر وزن خود را کاهش می دهم ، وزن من برمی گردد و من چاق می شوم (در آینده با ترس از تصور زندگی می کنم) ، می توانیم بگویید چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم چه کارهایی می توانم انجام دهم تا به خودم در کاهش وزن کمک کنم؟ (اکنون).
جستجوی کمک
افرادی که سریع و فعال هستند عادت دارند کارهای زیادی را به تنهایی انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، به عنوان مثال ، نمی توانند وقت خود را با شریک یا دوست خود هماهنگ کنند تا بتوانند عصرها با هم قدم بزنند.
یک مطالعه نشان داد که مردان در مقایسه با افرادی که فشار خون بالا را دریافت می کنند بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند ، هنگامی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نبوده و تحت فشار بوده اند.
کاهش حمایت اجتماعی از طریق تغذیه مناسب و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که آنها به شما در ایجاد عادات خوب کمک می کنند (افراد منفی از کاهش وزن جلوگیری می کنند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از کسانی که انرژی شما را هدر می دهند دوری کنید.
آرام باشید و خودتان را اضافه کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز بیشتر ورزش کنید (به عنوان مثال ، به جای پیاده روی تاکسی بروید). شرکت در فعالیتهای ذهنی و عاطفی مانند مراسم مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش با کیفیت بالا ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا آرام شود و از حواس پرتی های زندگی روزمره خود خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای تعمیر باتری و بهبود وضعیت شما است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب مهمتر از زمان خواب است.
از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب شما را مختل می کند ، مانند موارد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات در ساعات قبل از خواب خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را حتی زودتر از این ساعات متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. محیطی آرام ، تاریک و خواب آلود داشته باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *