آیا چای واقعا به هضم غذا کمک می کند؟


علم در مورد چای و هضم غذا چه می گوید؟

مطالعات متعددی برای بررسی اثرات نوشیدن چای بر روی سیستم گوارشی انجام شده است. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، محققان دریافتند که نوشیدن چای سبز باعث بهبود هضم و جذب کلسیم و بهبود هضم می شود.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۵ نشان داد که فلاونوئیدها که به مقدار زیاد در بسیاری از چای ها یافت می شوند، می توانند به تنظیم هضم غذا و آرامش ذهن کمک کنند.

چای زنجبیلی برخی از چای ها مانند چای سیاه و چای سیاه مفید هستند. طبق مطالعه مجله اروپایی گوارش و کبد. فلفل و رازیانه خواص گوارشی منحصر به فردی دارند، اما تحقیقات کمی برای بررسی فواید این چای انجام شده است.

بر اساس برخی مطالعات، نوشیدن چای به سلامت دستگاه گوارش در طولانی مدت کمک می کند. مثلا، مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف کنندگان متوسط ​​الکل (کمتر از سه بار در هفته به مدت شش ماه) نسبت به افراد غیر الکل کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

چای برای هضم غذا مفید است.

چای سیاه

چای سبز

چای سیاه رازیانه

چای زنجبیلی